نمایشگاهی از عکس‌های یازدهمین سالانۀ کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان با موضوع آزاد و «اصفهان مدرن»، از فردا در گالری نگرش گشایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۹۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱ 23 September 2021

احمدرضا طاهری، دبیر یازدهمین سالانۀ کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان با اعلام این خبر می‌گوید: نهمین و دهمین نمایشگاه کانون عکس، در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد اما امسال به دلیل مرمت بنای موزه، امکان برگزاری نمایشگاه یازدهم را در این مکان نداشتیم.

او با بیان گزارشی از روند داوری این دوره از نمایشگاه ادامه می‌دهد: امسال به دلیل شیوع کرونا و قرارگیری در پیک پنجم، ترجیح دادیم که داوری به صورت آنلاین انجام شود و سیزدهم شهریورماه، جلسۀ داوری بخش عکس به صورت مجازی با حضور کوروش ادیم، امید امیدواری و الهه عبدالله آبادی و با همراهی بازرس کانون و دبیر نمایشگاه سالانه برگزار شد.

دبیر یازدهمین سالانه کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان تصریح می‌کند: بنا بر نظر نهایی هیئت محترم داوران، ۱۲ تک عکس در بخش آزاد، هفت تک عکس در بخش ویژه، شش مجموعه عکس در بخش آزاد و چهار مجموعه عکس در بخش ویژه به این نمایشگاه راه یافتند.

 طاهری می‌افزاید: نکته قابل‌توجه در سالانۀ یازدهم کانون عکس، بخش ویژۀ فراخوان بود که با محوریت «اصفهان مدرن» منتشر شد.

او خاطر نشان می‌کند: با رشد فزایندۀ شهرنشینی و تشکیل شهرک‌های مسکونی در حاشیۀ کلان‌شهر، شاهد لایه‌ای نو و به‌اصطلاح مدرن در پیرامون شهرها هستیم. شهرهای تاریخی نیز همچون شهر اصفهان از این قاعده مستثنی نیستند و این پوست‌اندازی، هم در سبک زندگی و معیشت افراد شهر و هم در سیمای شهر تغییر ایجاد می‌کند. ازاین‌رو، آثاری با رویکردهای ثبت عکاسانۀ مکان‌ها، مردم و مشاغل، تفریحات و اجتماعات شهری در قالب مدرنیته، هم‌نشینی فضاهای مدرن در کنار بافت تاریخی و سنتی و پروژه‌های ساخته‌شده یا در حال ساخت و توسعه، برای سالانه یازدهم قابل‌توجه داوران بوده است.

علاقه‌مندان برای تماشای نمایشگاه یازدهمین سالانه کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان که روز جمعه، دوم مهرماه رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار می‌کند، می‌توانند از دوم تا سی‌ام مهرماه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به گالری نگرش واقع در خیابان وحید، خیابان خاقانی، نبش بن‌بست شهیر، ساختمان شماره ۳۰ مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار