معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: با اجرای ۴ پروژه آبی بخشی از مشکل کمبود آب استان حل می شود و دو برنامه اساسی را برای استان اصفهان تدوین کردیم که برنامه سازگاری با کم آبی ۱۶ محور دارد و راهکارهای صرفه جویی و جایگزینی آب را توضیح می دهد تا جریان آب دائمی را در زاینده رود داشته باشیم.
کد خبر: ۹۹۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 25 September 2021

حجت‌الله غلامی با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۶۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان اصفهان در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: این اعتبار بیشتر به پروژه‌های آب، راه و راه آهن و کشاورزی اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته بخشی از اعتبارات نیز از تبصره ۱۹ تأمین شد که تنها یک پروژه ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۱۳ شهرداری را در سطح استان داریم، ادامه داد: اعتباری حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ دستاورد شهرداری‌ها بوده است که هفت هزار میلیارد تومان متعلق به بخش عمرانی بوده است.

غلامی گفت: پنج هزار و ۳۰۰  میلیارد تومان اعتبارات استانی در حوزه عمرانی است و شهرداری های استان نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتند که ۷۰ درصد آن صرف طرح‌های عمرانی می‌شود.

غلامی درباره طرح انتقال آب از خلیج فارس گفت: برای این طرح عظیم ۱۱ روش مطرح شد که در نهایت انتقال آب از طریق نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک برای این کار انتخاب شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار این طرح روس‌ها هستند و با سرعت عملیات اجرایی آن طی خواهد شد تصریح کرد: در این خصوص تفاهم نامه‌ای با وزارت نیرو به امضا رسید و خط انتقال آب به صورت مشترک با استان یزد انجام می‌‍‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: همچنین میان استانداران اصفهان، یزد و خوزستان در این زمینه تفاهم نامه امضا شد و در مسیر ۹۳۰ کیلومتر آب خلیج فارس به اصفهان منتقل می‌شود.

غلامی تاکید کرد: برنامه ای که عملیاتی شد نقشه راه احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی است که در ۵ بخش تدوین شده است و راهکاری برای احیای رودخانه زاینده رود است که این دو برنامه باید در برنامه هفتم توسعه کشور محقق شود.

وی گفت: در حال حاضر برای صنعت از حق آبه کشاورزان استفاده می‌کنیم، برای جلوگیری از این امر باید طی ۱۰ سال گذشته دو پروژه تونل سوم کوهرنگ و تونل بهشت آباد را باید اجرایی می‌کردیم که این اقدام اجرایی نشد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه پرداخت حق آبه کشاورزان را در دست پرداخت داریم، گفت: پیشنهاد یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی را داشتیم که ۶۵۰ میلیارد تومان آن در هیئت دولت مصوب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار