معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: تحرکات زیادی در استان اصفهان در زمینه بحران آب ایجاد شده که با تلاش شد تمام این موضوعات مدیریت شود.
کد خبر: ۹۹۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 25 September 2021

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه امروز وارد سیزدهمین ماه خشکی زاینده رود شده‌ایم، افزود: مطالبات جدی و حقی در این زمینه وجود دارد که مدیریت آن بسیار سخت است و پاسخگویی به مردم امری بحرانی است.

حیدرعلی قاسمی با بیان اینکه استان اصفهان در موقعیتی شبیه سنگ آسیاب قرار گرفته است، ادامه داد: استان بالادست برداشت خود را دارد و یزد نیز سهم خود را بر می‌دارد، در این بین حق آبه کشاورزان اصفهان کم وزیاد می‌شود و جواب دادن به صاحبان حق در این شرایط بسیار دشوار است واگر کشاورزان اصفهان می‌خواستند برای حق خود همچون برخی از استان‌ها مطالبه کنند تنش‌های حادتری را داشتیم اما مردم در زمینه عدم ایجاد مسائل حاد اجتماعی همکاری کردند.

او گفت: مسائل امنیتی و اجتماعی معمولا برآمده از نیازهای روز است و موضوع  آب یکی از مهمترین مسائل امروز جهان و ایران است که می تواند شرایط را از هر جهت بحرانی کند. واقعیت این است که تامین آب برای نزدیک به ۵ میلیون نفر کار بسیار دشواری است و آب باید برای دورترین نقطه استان تامین شود.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه بیشترین مصوبات شورای تأمین استان اصفهان مربوط به مسائل آب بوده است، اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از مکاتبات و جلسات در استان مربوط به بحران آب بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار