آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان در پیامی، درگذشت آیت‌الله حاج شیخ حسن حسن‌زاده آملی از اساتید عالیقدر حوزۀ علمیّه قم را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۹۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ 26 September 2021

در پیام آیت الله حسین مظاهری که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: ضایعۀ رحلت حکیم متألّه و عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ حسن حسن‌زاده آملی «قدّس‌ سرّه»  موجب تأسّف و تأثّر گردید.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پیام خود افزود: این شخصیّت پارسا و فرزانه، یکی از مفاخر دوران و از جمله اساتید عالیقدر حوزۀ علمیّه قم بودند که سالیان متمادی، جمع کثیری از فضلاء و روحانیّون از محضر علمی و معرفتی و فلسفی و عرفانیِ ایشان بهره‌های فراوان گرفته و از این جهت نقش برجستۀ این حکیم وارسته و متخلّق در عرصۀ تعلیم و تربیت و اخلاق و ادب، فراموش‌ناشدنی است.

ادامه پیام آیت الله مظاهری حاکیست: تألیفات و تصنیفات پرشمار این عالم ذوفنون نیز از جمله آثار ماندگار در حوزه‌های علمیّه است.

در بخش دیگر پیام رییس حوزه علمیه اصفهان آمده است: خداوند تعالی روح مطهّر این عالم ربّانی را در جوار رحمت واسعۀ خود، با اولیاء طاهرین و سید و سالار شهیدان «علیهم الصلوة و السّلام»  محشور فرماید.

آیت الله مظاهری افزود: ضایعۀ رحلت حکیم متألّه و عالم جلیل‌القدر را به خاندان مکرّم و فرزندان محترم ایشان و همۀ شاگردان و ارادتمندان این عالم عامل تسلیت عرض و از خداوند سبحان علوّ درجات ایشان و صبر و اجر بازماندگان گرامی را مسألت می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار