رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: امسال طرح بین‌المللی‌سازی جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی با همکاری مرکز منطقه‌ای یونسکو در اصفهان(آیریس) انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۹۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹ 26 September 2021

جعفر قیصری افزود: بین المللی سازی جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی که آبان امسال در اصفهان برگزار می‌شود, در جلسه شورای حکام مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری یونسکو در اصفهان (آیریس) مطرح شد و مورد موافقت و استقبال اعضای هیات مدیره این مرکز قرار گرفت.

شانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ آبان امسال در اصفهان و با هدف معرفی برترین فن‌آفرینان و طراحان کسب و کار توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهمین جلسه شورای حکام مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری یونسکو در اصفهان (آیریس), دیروز از طریق فضای مجازی و با حضور همه اعضا از کشورهای چین، کره جنوبی، مالزی، پاکستان، فرانسه و ایران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه های پیشنهادی در این جلسه، بین المللی سازی جشنواره شیخ بهایی بود که مقرر شد این کار امسال و برای نخستین بار با همکاری کشورهای عضو آیریس انجام شود.

قیصری با اشاره به اینکه بین‌المللی‌سازی جشنواره شیخ بهایی از ۲ سال گذشته در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار داشت، خاطرنشان کرد: این کار بدلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا به تعویق افتاده بود.

وی اضافه کرد: در جلسه شورای حکام مرکز منطقه ای آیریس مقرر شد از هر یک از کشورهای عضو این مرکز حداقل یک طرح فناوری برای حضور در بخش بین المللی جشنواره شیخ بهایی معرفی شود تا مورد داوری قرار گیرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار امیدواری کرد که بخش بین المللی جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی در سال های آینده توسعه یابد و کشورهای بیشتری در آن شرکت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه گزارش عملکرد و فعالیت‌های مرکز "آیریس" در سه سال گذشته در جلسه دیروز ارائه شد، از جمله اقدامات انجام شده در این مدت را انتقال فناوری، برگزاری کارگاه های آموزشی داخلی و بین المللی، به اشتراک گذاشتن تجربه ها با کشورهای دیگر و فروش محصولات فناورانه به کشورهای دیگر اعلام کرد.

قیصری ادامه داد: دوران کرونا بر روی این اقدامات در ۲ سال اخیر تاثیر گذاشت و برخی از برنامه‌ها  بصورت مجازی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار