رییس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان گفت: ۵۰ مدرسه در استان توسط یکصد دانش آموز در قالب طرح هجرت ۳ بهسازی و نوسازی شد.
کد خبر: ۹۹۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ 27 September 2021

سرهنگ  پاسدار حسین رجب پور افزود: طرح هجرت دانش آموزی یکی از اقدامات تربیتی‏، فرهنگی و جهادی بمنظور محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات داوطلبانه است که تابستان هر سال ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اجرا و در قالب این طرح بهسازی و نوسازی مدارس انجام می‌شود.

وی بیان کرد: رنگ آمیزی، زیباسازی، اصلاح و مرمت دیواره‌ها و آماده سازی زمین های ورزشی از جمله اقداماتی است که در مدارس توسط دانش آموزان و تحت نظر استاد کار ماهر انجام می‌شود.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان با بیان اینکه طرح هجرت دارای جنبه های تربیتی است، تصریح‌کرد: در این طرح تنها محرومیت‌زدایی مورد توجه نیست بلکه استعداد شناسی، کمک به رشد استعدادهای فنی و تربیت اخلاقی دانش آموزان فعال مطرح است.

وی ادامه داد: دانش آموزان شرکت کننده در این طرح علاوه بر اینکه آموزش‌های مهارتی ساختمانی را می آموزند در کنار استاد کار ماهر، مبانی شخصیتی یک فرد خوب را در عمل می‌آموزند و برنامه های فرهنگی و تفریحی نیز برای آنان اجرا می‌شود.

رجب پور اضافه کرد: شرایط کرونایی امسال و سال گذشته بر طرح هجرت و اجرای برنامه‌ها و گستردگی مشارکت دانش‌آموزان اثر گذاشته و برخی از طرح ها به دلیل همین محدودیت ها باقیمانده و در زمان حاضر در حال انجام است.

وی یادآورشد: در سال قبل از دوران کرونا تعداد مدارس و مشارکت بیشتری از دانش آموزان وجود داشت بطوریکه در چهار سال بیش از ۳۵۰ مدرسه با مشارکت بیش از ۵۰۰ دانش آموز بهسازی شد.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همایش ۸۱۰ مربی طرح شهید بهنام محمدی یکی از برنامه های شاخص این هفته است که مربیان در چند شهرستان و به صورت قطبی این برنامه را اجرا می کنند.

وی پیوند بین مدرسه، مسجد و خانه برای تقویت باورها و هویت انقلابی را از مولفه های طرح شهید بهنام محمدی بیان کرد و افزود: گفتمان سازی انقلاب دربین دانش آموزان و شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان توسط مربیان انجام و با توجه به شرایط کرونایی این کار بر بستر شبکه های اجتماعی داخلی و یا با رعایت فاصله اجتماعی انجام می شود.

رجب پور از افتتاح لشگر سایبری دانش آموزی در اصفهان خبرداد و گفت: اصفهان پیشتاز این حرکت در کشور شده است تا با تولید محتواهای فرهنگی و اقدامات تربیتی در فضای مجازی و شرایط جنگ نرم نقش آفرینی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار