در مراسم تودیع و معارفه شهردار اصفهان مطرح شد؛
مراسم تکریم و معارفه شهردار اصفهان با حضور مسئولان شهری و استانی در مسجد تاریخی اصفهان در میدان نقش جهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 30 September 2021

رئیس سابق شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم گفت: امروز شهرهایی در کشور موفق هستند که همه با هم فکری در کنار هم بوده و تلاش کردند امور شهر را پیش ببرند.

علیرضا نصراصفهانی خطاب به مدیران شهری جدید عنوان کرد: مدیریت شهری در هر دوره‌ای با مشکلاتی مواجه می‌شوند که لازمه مقابله با آن، وحدت نظر و همدلی است.

وی ادامه داد: امروز همه ما مسئولیم امور شهر را رصد کنیم و به عنوان دیده‌بان منصف و مومن، به دور از حاشیه سازی به مدیریت شهری کمک کنیم.

خلاف وعده عمل نکردیم

شهردار سابق اصفهان گفت: تلاش کردیم در 4 سال خدمت به هر وعده ای که دادیم عمل کنیم و به نظر می رسد چهار سال گذشته جز دوران درخشان شهر اصفهان بوده است.

قدرت الله نوروزی اضافه کرد: بودجه شهرداری اصفهان در شروع فعالیت ما ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد بود که تا نیمه سال ۳۳ درصد محقق شده بود، درحالی که در پایان سال ۲ هزار میلیارد یعنی ۷۰ درصد بودجه محقق شد و ۸۰ میلیارد تومان بدهی نیز پرداخت شد، یعنی بیش از ۱۰۰ درصد بودجه تحقق یافته داشتیم.

وی افزود: با پیگیری های جدی امروز بودجه شهرداری اصفهان از ۲ هزار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان شده و سیر تحقق بودجه هر سال صعودی و با شیب تند بوده است.

شهردار سابق اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه شهرداری ۱۱۰ درصد محقق شد و ناگزیر به اصلاح بودجه شدیم، افزود: اگر می خواستیم مثل سال ۹۶ باشیم باید الان ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهکار باشیم، درحالی که تاکنون ۴۵ درصد بودجه محقق شده است و با ادامه همین روند، امسال هم صد در صد بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی تحقق پیدا می‌کند.

وی بودجه شهرداری اصفهان را فرصتی برای مدیران جدید شهری و گام مهمی در شهرداری اصفهان دانست و گفت: در طول چهار سال گذشته هیچ دوشنبه ای در اصفهان نبودم و به تهران می رفتم و حداقل پنج ملاقات با مسئولان مختلف در یک روز داشتم که از جمله نتایج آن تحقق ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در شهر بود.

نوروزی با بیان اینکه خط یک مترو اصفهان که ۱۷ سال طول کشیده بود ظرف چهار ماه تمام شد، افزود: زمینه تهاتر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات ما از دولت و بدهی دستگاه‌های مختلف فراهم شد.

شهردار سابق اصفهان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و تبدیل موتورسیکلت های برقی را از جمله کارهای پنهان شهرداری از دید مردم برشمرد و افزود: دیگر تعدادی از سازمان‌های ما در معرض ورشکستگی نیستند و شاهد تاخیر حقوق کارکنان نیستیم، علاوه بر فعالیت‌های عمرانی مثل افتتاح سالن اجلاس سران و تکمیل رینگ چهارم ترافیکی، در همه نقاط محروم شهر ورزشگاه و مراکز فرهنگی افتتاح شد.

وی با تبریک به شهردار و مدیران جدید شهر اصفهان، گفت: امروز  اعلام می کنم زمینه فعالیت برای آنها فراهم است و علاوه بر آن آمادگی کامل از طرف مدیران سابق شهرداری برای انتقال تجربه‌ به آنها وجود دارد.

شهردار سابق اصفهان با تاکید بر اینکه شهر متعلق به همه ما است و باید به جایگاه واقعی خود برسد، ابراز امیدواری کرد که شورا و شهردار جدید موفق باشند که موفقیت آنها باعث بهزیستی شهروندان در شهر اصفهان خواهد بود.

بدون توجه به جناح های سیاسی برای شهر فعالیت کنید

امام جمعه اصفهان در این مراسم با تاکید بر اینکه باید به زیبایی شهر توجه شود، اما به معنویات در شهر نیز توجه شود، گفت: پخش اذان در تمام نقاط شهر موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد. کارهای زیادی در شهر اصفهان انجام شده که امیدواریم در این دوره نیز ادامه پیدا کند و مدیران شهری به بهترین وجه کار کنند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد وحدت و همدلی را در اداره شهر ضروری دانست و اظهار کرد: امیدواریم مدیریت جدید شهری بدون توجه به جناح سیاسی و بر اساس لیاقت ها انتخاب های شایسته برای مناطق داشته باشند .

وی تاکید کرد: باید سلیقه ای عمل کردن را در اداره شهر کنار گذاشت و روحیه وحدت را در پیش گرفت چرا که مدیران در کشور ما چهار سال تجربه داشته باشند و بعد عوض شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد از مدیریت جدید شهری همچنین خواست برای جلب رضایت مردم تلاش کنند و افزود: از دست دادن مردم کار اشتباهی است و باید کار مردم را طوری انجام دهیم که راضی باشند. مردم معمولا از شهرداری رضایت ندارند و باید کاری کنیم رضایت آنها را در شهرداری جلب کنیم.

ضرورت الکترونیکی کردن امور شهر

استاندار اصفهان نیز در این ‌مراسم با بیان اینکه ضروری است امور شهر را الکترونیکی کنیم، گفت: این موضوع یکی از مسئولیت‌هایی است که قانون به ما سپرده و می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

به گفته عباس رضایی چند سالی است با اختصاص مالیات بر ارزش افزوده، بسیاری از مسائل شهرداری قابل حل و فصل شده ، درحالی که علاوه بر جمعیت باید فاکتورهای دیگری نیز درنظر گرفت تا روز به روز کارهای بیشتری انجام شود.

او تاکید کرد:  بدون شک برای تحقق اهداف کلان باید از حاشیه فاصله گرفت و قدر داشته هایمان را بدانیم.

با قدرت به دنبال تکمیل پروژه های عمرانی شهر هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید در چهار سال پیش‌رو پروژه‌های عمرانی شهر تکمیل شده و با قدرت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند، تصریح کرد: هدف ما برای حضور در عرصه خدمت این نبوده که جای دیگران قرار گرفته و آن را تکمیل کنیم بلکه می‌خواستیم خالصانه در خدمت مردم بوده و تحول ایجاد کنیم.

محمد نور صالحی بر کسب درآمدها با جلب رضایت مردم، شفافیت‌، کار جهادی و پیشرفت شهر در تمام جهات به عنوان اولویت‌های مهم مدیریت شهری در دوره فعلی تاکید کرد و گفت: انتخاب آقای قاسم‌زاده برای شهر اصفهان نشانگر توجه اعضای شورای ششم به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر است، بنابراین امیدواریم تحولات و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی پیش رود که پس از پایان یک دوره چهار ساله موفق بوده و در پیشگام مردم کارنامه‌ای روشن و شفاف ارائه دهیم.

رویایی برای شهر داریم...

شهردار اصفهان گفت: هر کسی برای این شهر رویایی دارد و رویای ما شهر اسلامی و تجلی اسما الحسنی در دل شهر اصفهان است.

علی قاسم زاده با اشاره به اینکه اصفهان شهری است که هویت دارد و باید به عنوان امانت به آیندگان بسپاریم، اظهار کرد: نباید نسبت به این شهر بی احترامی کنیم و یا کاری کنیم که از عملکرد ما وزر و وبالی به دامن این شهر بنشیند.

وی با بیان اینکه هر کسی برای این شهر رویایی دارد، گفت: رویای ما شهر اسلامی و رفتن به سمت شهر اسلامی است. از شهر اسلامی تعابیر متعددی شده است، برخی متوقف در علائم و نشانه‌هایی مثل مساجد شده اند که درست است اما به پوسته شهر اختصاص دارد، درحالی که هر شهری به غیر از جسم، روحی دارد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه روح شهر اسلامی تجلی اسما الحسنی در دل شهر است، افزود: به همان میزان که اسما الحسنی در شهر تجلی داشته باشد آن شهر می تواند ادعا کند که شهر اسلامی است، شهری که عدالت باید در آن موج بزند، علم و عالم مورد تکریم باشد، زیباترین شهر باشد، شهر اسلامی باید مظهر همه اسما الهی باشد و میزان اسلامی بودن آن در همین موضوع است.

وی ادامه داد: صرف تعظیم شعار و حفظ نشانه ها باعث نمی شود شهری اسلامی باشد، اگرچه بسیار مهم است اما نمی توانیم بدون توجه به ویژگی های اصلی، ادعای شهر اسلامی کنیم.

قاسم زاده با بیان اینکه نظام آفرینش، نظام احسن است، گفت: انتطار احسن الخالقین از ما احسن العمل است. اگر امروز همه کارهای ما احسن باشد فردا هم باید به فکر احسن باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه زحمات زیادی در طول دوره مدیریت شهری کشیده شده و هرکسی تلاش کرده حال شهر را بهتر کند، ابراز امیدواری کرد که شعار زندگی خوب در شهر اتفاق افتد.

وی گفت: همانطور که انتظار مردم و علمای شهر است باید در شهرداری اصفهان به سمت درآمد پاک برویم، چراکه رزق پاک به روح شهر جلا می بخشد، اما درآمد شبهه ناک آدم را خسته می کند. رزق حلال همانطور که برای افراد مهم است برای شهر هم مهم است. امروز بودجه خوبی داریم اما بخشی از آن از درآمدهایی است که ریشه در نارضایتی مردم و استقراض و وام دارد.

قاسم زاده با بیان اینکه قرار است شهر را با مشارکت آحاد مردم اداره کنیم، خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری فقط به محورهای اصلی و معابر شهر اکتفا نمی‌کنیم، به دل محلات خواهیم رفت.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: معتقدم کار در مدیریت شهری به ویژه به عنوان شهردار حرکت روی پل صراط است که هم می‌شود از این مسیر به بهشت رفت و هم قعر جهنم. از خدا استمداد می طلبم کمک کند از مسیر این صراط به بهشت بروم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار