مدیر مرکز آفرینش های ادبی قلمستان از اعلام فراخوان مرحله استانی دهمین دوره جایزه ادبی "یوسف" با محوریت داستان های کوتاه دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ 30 September 2021

الهه رضایی با اشاره به مقررات شرکت در این فراخوان گفت: داستان های ارسالی در فراخوان دهمین دوره جایزه ادبی یوسف نباید قبلا در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه ای منتشر شده باشد. با توجه به ثبت آثار در دبیرخانه مرکزی، نویسندگان فقط می توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان های مختلف، از داوری کنار گذاشته می شوند.

وی اظهار داشت: آثار بایستی به صورت تایپ شده در قالب فایل متنی ارسال شود و محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال آثار وجود ندارد.

وی افزود: پرداختن به حماسه آفرینی های رزمندگان هر استان در عملیات ها و یگان های آن استان، اشاره به شخصیت های شناخته شده دفاع مقدس و استفاده از زبان و گویش های محلی از جمله موضوعات این فراخوان بوده که امتیاز ویژه ای دارد.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی قلمستان تصریح کرد: داستان های سه بخش بزرگسال، نوجوان و شهدا به صورت جداگانه داوری خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه داستان های منتخب در استان ها برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی ارسال خواهد شد، ادامه داد: آثار برتر هر سه بخش ویرایش شده و در مجموعه های جداگانه چاپ می شود.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا 15 مهرماه است که علاقه مندان می توانند آثار خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان ارسال کرده و یا به سایت www.1pelak.ir  مراجعه کنند.

گفتنی است؛ آثار برگزیده استانی به دبیرخانه بخش ملی راه خواهدیافت و در مرحله استانی در سه بخش به نفرات اول یک میلیون تومان، به نفرات دوم 700 هزار تومان و به نفرات سوم 500 هزار تومان جایزه نقدی هدیه داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار