مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به ارایه خدمات به کودکان کار،گفت: ۸۵ درصد کودکان شناسایی شده شهر اصفهان توسط بهزیستی از اتباع و بیشتر از ۵ کشور مشخص و در منطقه محروم اصفهان ساکن هستند.
کد خبر: ۹۹۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴ 03 October 2021

ولی الله نصر اظهار داشت: این سازمان از زمان مشاوره ژنتیک برای پیشگیری از به دنیا آمدن معلولان گرفته تا دوره پیری و سرای سالمندان، همچنین ارائه خدمات به معلولان مجهول الهویه ماموریت دارد.

وی با تاکید بر ارائه خدمات به کودکان کار، افزود: ۸۵ درصد کودکان کار شهر اصفهان از اتباع ۵ کشور خارجی و در محله های حصه، ارزنان و دارک این شهر زندگی می کنند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از این کودکان با همکاری شهرداری شناسایی شده اند، تصریح کرد: کودکان کار با کودکان خیابانی متفاوت هستند و کودکات خیابانی به کودکان بی خانمان فاقد سرپرست اطلاق می شود که بعضا با کودکان کار دارای والدین اما ناتوان در امر کار اشتباه گرفته می شوند.

نصر با یادآوری تفاوت بین کوکان خیابانی و کودکان بی سرپرست، ادامه داد: در حال حاضر نزدیک یک هزار و ۲۰۰ کودک بی سرپرست در اصفهان داریم که حدود ۶۰۰ نفر از آنها در حال  ساماندهی از طریق خانواده و اقوام نزدیک هستند و ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک هزینه خرجی دریافت می کنند.

وی از شورای شهر اصفهان، حمایت از معلولان و مناسب سازی معابر شهری، استقبال از حضور مشاوران در جلسات تخصصی شهرسازی،حمایت از کودکان کار و زنان سرپرست خانوار،رسیدگی به وضعیت حمل و نقل معلولان در سطح شهر و تهیه مسکن برای افراد دارای معلولیت بالا و دو معلولی را خواستار شد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به جمعیت بیش از ۵ میلیون نفری اصفهان بیان داشت: استان اصفهان ۱۲۳ هزار معلول تحت پوشش دارد که  حدود ۷۷  هزار و ۵۴۲ نفر آنها در سامانه کشوری ارمغان  ثبت و از خدمات مختلف بهزیستی بهره مند هستند که از این تعداد دریافت کننده خدمات  ۱۶ هزار و ۵۸۲ نفر  دارای چند معلولیتی جسمی حرکتی،ذهنی،اعصاب و روان،صوت و گفتار و بینایی هستند.

وی افزود: از ۱۶ هزار و ۵۸۲ نفر افراد چند معلولیتی بیش از ۳۰ هزار  نفر جسمی حرکتی،۲۲ هزار و ۱۶۷ نفر ذهنی،۱۳ هزار و ۹۲۶ نفر اعصاب و روان،۷ هزار و ۷۰۴ نفر صوت و گفتار،۱۱ هزار و ۷۷۹ نفر شنوایی و ۸ هزار و ۴۹۵ نفر معلول بینایی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان  درباره مددجویان زن سرپرست خانوار  تحت پوشش بهزیستی گفت:۹ هزار و ۲۱ زن سرپرست خانوار در استان اصفهان تحت پوشش بهزیستی و ۳ هزار و ۹۵۰ دانش آموز خانواده های  نیازمند تحت پوشش این مجموعه قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار