رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تکیه بر اقتصاد چرخشی و سبز و استفاده بهینه از کانی‌های(سنگ معدن) موجود در کشور، اولویت‌های فعالیت پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی در این شهرک است.
کد خبر: ۹۹۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ 03 October 2021

حمید مهدوی افزود: پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی از سال گذشته در زیر مجموعه پارک‌ علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاسیس شد و گروهی از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مرتبط با صنعت مذکور در آن فعالیت می کنند.

وی با بیان فعال بودن حدود ۷۸ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در زمینه فولاد و صنایع فلزی در شهرک علمی و تحقیقاتی استان، اظهار داشت: ۵۴ شرکت به‌طور مستقیم و سایر آنها مرتبط با فولاد هستند.

مهدوی، هدف از راه‌اندازی پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را توسعه بازار و ورود به زنجیره تامین صنعت مذکور عنوان و اضافه کرد: چند راهبرد و اولویت برای تحقق این اهداف پیش بینی شده که شامل اقتصاد چرخشی، هوشمند سازی صنایع فولاد، تولید فولاد سبز و استفاده بهینه از کانی های موجود در کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از سیستم های بازیافت و استفاده مجدد از ظرفیت های تولید در صنعت فولاد در قالب اقتصاد چرخشی، خاطرنشان کرد: تولید فولاد سبز نیز با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای صورت می گیرد.

رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان با اشاره به فعالیت شرکت های فعال در پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی در جهت این اولویت ها و بومی سازی آنها،تصریح کرد: اقتصاد چرخشی از انباشت ضایعات فولادی و آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: در اقتصاد سبز نیز تولید فولاد با فناوری های پیشرفته و حداقل مصرف آب و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای انجام می شود.

مهدوی با یادآوری ماموریت های پارک تخصصی فولاد، اشاره کرد: شناسایی ظرفیت های موجود در استان و کشور و شبکه سازی آنها، ارتباط با بنگاه های اقتصادی و بازار، اخذ گواهینامه های استاندارد در سطح ملی و بین المللی و مشارکت مالی در توسعه فناوری صنعت فولاد، از ماموریت های یاد شده است که امکان مشارکت  این شهرک به طور مستقیم یا غیر مستقیم از طریق صندوق هایی مانند پژوهش و فناوری امکان‌پذیر است.

وی، مهمترین مشکلات پیش روی فعالیت پارک تخصصی فولاد و صنایع فلزی و شرکت های فناور مستقر در آن را ناپایداری شرایط اقتصادی و بازار، تغییرات مدیریتی و تامین نقدینگی دانست و اظهار داشت: تغییرات نرخ بازار و تامین نشدن نقدینگی در انجام تعهدات شرکت ها اثرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار