معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه تا پایان هفته گذشته یک چهارم دانش آموزان اصفهانی واکسینه شدند، گفت: پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در شهرهای کوچک استان بیش از ۷۵ درصد است.
کد خبر: ۹۹۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 04 October 2021

آذرکیوان امیرپور پیرامون واکسیناسیون دانش آموزان، اظهار کرد: در مرحله اول واکسیناسیون دانش آموزان، دانش آموزانی که امسال در پایه دوازدهم هستند و کنکور دارند فراخوان شدند که واکسیناسیون آنها به سرعت انجام شد. بعد از آن باتوجه به توزیع خوب واکسن در کشور، گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال و سپس ۱۲ تا ۱۸ سال فراخوان شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم می توانند واکسن کرونا بزنند، گفت: این دانش آموزان با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و ثبت نام و دریافت نوبت می توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پیش بینی دو مرکز همزمان با شروع واکسیناسیون دانش آموزان در اصفهان، تصریح کرد: یکی از این مراکز در گلستان شهدا و دیگری کانون امام خمینی(ره) بود، اما به دلیل بعد مسافت استقبال چندانی از آن نشد و دانش آموزان ترجیح می دهند در مراکز نزدیک به محل سکونت خود واکسن بزنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون دانش آموزان می توانند با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، محل و زمان تزریق واکسن خود را انتخاب و برای تزریق واکسن مراجعه کنند، افزود: در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که دوره متوسطه اول و دوم است حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار دانش آموز در استان اصفهان داریم.

امیرپور واکسیناسیون دانش آموزان را نیازمند فرهنگسازی دانست و گفت: واکسیناسیون این گروه سنی در همه دنیا با تأخیر انجام شد اما در همه کشورها انجام شد و وزارت بهداشت نیز تزریق واکسن به این گروه سنی را تایید و اعلام کرده نگرانی برای تزریق واکسن وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه تا پایان هفته گذشته حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان اصفهان واکسن کرونا را تزریق کردند، گفت: هیچ گزارشی مبنی بر بروز مشکل در دانش آموزان و افراد زیر ۱۸ سال در استان نداشته ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به ادامه واکسیناسیون دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به تامین واکسن مراکز به شلوغی قبل نیست و دانش آموزان در کمتر از نیم ساعت می توانند به این مراکز مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن برای گروه سنی پایین تر از ۱۲ سال هنوز اعلام نشده است، گفت: در صورت اعلام وزارت بهداشت در دوره اول و دوم ابتدایی نیز دانش آموزان ۷ تا ۱۲ سال می توانند واکسن را تزریق کنند، اما فعلا دوره توسطه اول و دوم با مراجعه به سامانه می توانند واکسن را دریافت کنند.

امیرپور بار دیگر با تاکید بر اینکه واکسیناسیون رده های سنی مختلف در دنیا در حال انجام است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور نیز ایمنی واکسن را برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تایید کرده است، گفت: تا پایان هفته گذشته یک چهارم دانش آموزان اصفهانی واکسینه شدند، درحالی که پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در شهرهای کوچک بیش از ۷۵ درصد است که امیدواریم این اتفاق در همه نقاط استان بیفتد تا به سطح ایمنی قابل قبولی در جامعه برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار