سرپرست معاونت تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان شمار شرکت‌های تعاونی ثبت شده در این استان را ۶ هزار و ۸۰۰ شرکت اعلام کرد و گفت که از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ تعاونی راکد و غیرفعال هستند.
کد خبر: ۹۹۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷ 06 October 2021

روح الامین امیری افزود:  بر اساس دستورالعملی که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از چند سال گذشته برای فعال‌سازی و تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال و راکد ارائه کرده است تعاونی‌های راکد استان اصفهان در حال تعیین تکلیف هستند.

سرپرست معاونت تعاون اداره کل تعان کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: بررسی‌های لازم در مورد فعال شدن اینگونه تعاونی‌ها و ارائه کمک و راهکارهای لازم به آنها در حال انجام است، اما در صورت فعالیت نکردن منحل خواهند شد.

وی با بیان اینکه میزان و درصد غیر فعال بودن تعاونی‌ها نسبت به انواع دیگر شرکت‌ها خیلی کمتر است اضافه کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان دستگاه حمایت کننده از تعاونی‌ها محسوب می‌شود که در مدت کوتاه فعالیت دولت سیزدهم و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدامات خیلی خوبی در راستای حمایت از تعاونی‌ها انجام شده است.

امیری ابراز امیدواری کرد که با ادامه روند حمایت دولت سیزدهم از تعاونی‌ها زمینه فعالتر شدن بیش از پیش این بخش فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: گرایش‌های مختلف کارمندی(مسکن، مصرف و اعتبار)، صنعتی، کشاورزی، تولیدی، گردشگری و صنایع دستی در تعاونی‌های استان اصفهان وجود دارد که بسیاری از آنها فعال هستند.

سرپرست معاونت تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۴ تعاونی صنایع دستی در این منطقه  فعال است افزود: در سال‌های اخیر مشکلاتی برای تعاونی‌های گردشگری و صنایع دستی این استان به‌وجود آمده که موجب غیر فعال و نیمه فعال شدن برخی از آنها شد  اما از اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتظار می‌رود که در این حوزه فعالتر باشد.   

وی بیان کرد: عمده فعالیت تعاونی‌های استان در زمینه خدمات، کشاورزی، صنعت و مسکن است و به دلیل فراگیری کرونا در یک و نیم سال گذشته، بخش خدمات بیشتر از سایر بخش‌ها از همه گیری کرونا متضرر شد.

امیری گفت: تعاونی‌های تولیدی و صنعتی اغلب با مشکلات اقتصادی مواجه هستند اما مشکل فروش، بازاریابی، سرمایه در گردش که در انواع دیگر شرکت‌ها وجود دارد با توجه به تجمیع سرمایه‌های خرد در تعاونی‌ها کمتر است.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار