نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد وتیران وکرون در مجلس شورای اسلامی کاهش معضلات زیست محیطی مثل آلودگی هوا و فرونشست زمین در استان اصفهان را مستلزم خروج صنایع آلاینده و آب بر از این خطه دانست.
کد خبر: ۹۹۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷ 06 October 2021

ابوالفضل ابوترابی گفت: خشکسالی‌های اخیر و کاهش کم سابقه بارندگی‌ها و افزایش جمعیت، استان و کلانشهر اصفهان را در شرایط بحرانی قرار داده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از راه اندازی صنایع آب بر در استان اصفهان درگذشته گفت که  توسعه این صنایع در شرایط کنونی معضلات زیست محیطی این منطقه را افزایش می‌دهد.

وی گفت: تداوم فعالیت و توسعه کارخانه‌های فولاد در استان اصفهان فاقد توجیه اقتصادی و اجتماعی و همراه با تهدیدهای محیط زیستی است که بی توجهی به این موضوع بحران فرونشست زمین در شرق اصفهان وهمچنین غرب استان مثل شهر دامنه را به همراه داشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران وکرون با اشاره به میراث تاریخی کهن وگردشگری استان اصفهان گفت: صنایع آلاینده اصفهان علاوه بر خسارت به محیط زیست واکوسیستم منطقه به بخش تاریخی و گردشگری و سلامت مردم جامعه هم آسیب زده است.

وی توسعه صنایع را غیرقابل قبول دانست و گفت: مواد اولیه صنایع بزرگ اصفهان را باید از کرمان به انتقال یابد و پس از تولید  محصولات فولادی با هزینه بالا به خوزستان و هرمزگان برای صادرات منتقل شود که چنین مراحل برای ورود مواد اولیه و خروج آن از استان سزاوار نیست.

ابوترابی همچنین پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان را پر هزینه برآورد کرد و گفت: بهترین اقدام برای نجات اصفهان وحفظ میراث فرهنگی وگردشگری استان خروج صنایع آلاینده و پر مصرف آب است.

نماینده مردم  نجف آباد و تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی از نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان استان اصفهان، مسوولان کشور و استان، شوراهای منتخب مردم وکارشناسان خواست تا برای نجات استان از بحران بیشتر در آینده اقدام جدی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار