یک کارگردان سینمای کودک گفت: بر این عقیده هستم که اگر داستان‌های خوب تولید شود سینمای کودک هم به رونق گذشته خود بر می‌گردد چراکه اکنون رویا و قصه در سینمای کودک کمتر مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳ 06 October 2021

 علی یزدانی که با سه فیلم "آدامس"، "تبلت" و "منتخب"در بخش کرونا روایت سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، درباره داستان این فیلمها اظهار کرد: «آدامس» درباره عده‌ای است که به دلایل مرتبط با همه گیری کرونا مانند شرایط اقتصادی در اتوبوس حضور دارند؛ در این میان دو کوک کار که شرایط اقتصادی خوبی ندارند وارد اتوبوس شده و باعث می شوند اتفاقاتی رقم بخورد که موجب خوشحالی افراد حاضر در اتوبوس می‌شود.
وی با بیان اینکه «تبلت» نیز درباره نوجوانانی است که درگیر آموزش مجازی هستند و وضعیت مالی مناسبی ندارند، افزود: این فیلم داستان نوجوانی است که می خواهد وارد کلاس آنلاین شود و مادرش برای فراهم ساختن شرایط مساعد حضور او در کلاس، قصد دارد فرش زیر پای خود را بفروشد؛ از سویی نوجوان دیگری درگیر عوض کردن گوشی خود هست و شرایطی فراهم می‌شود که این دو نوجوان با هم روبرو می شوند.
کارگردان سینمای کودک با اشاره به داستان فیلم کوتاه «منتخب» نیز تاکید کرد: منتخب درباه یک انتخابات شورای دانش‌آموزی است، در این فیلم سه نوجوان با هم وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند و دو نفر از آنها وعده هایی خاص می‌دهند ودر ادامه اتفاقاتی می‌افتد.

وی گفت: برای ساخت دو فیلم "ادامس" و "تبلت" خانه نوجوان و برای فیلم "منتخب" نیز سازمان تبلیغات اسلامی به تیم ما کمک کردند.
این کارگردان در تشریح انگیزه خود از ساخت این فیلم‌ها بیان کرد : به واسطه شغل پدرم به عنوان مدیر دبستان و همچنین اینکه در خانه نوجوان مشغول فعالیت هستم، با نوجوان بسیاری در طول سال‌های گذشته روبرو بوده‌ام و داستان رویارویی همین افراد با معضلات جامعه، سوژه فیلمهای من شد.
یزدانی تاکید کرد: در واقع شیوع کرونا تاثیرهای خاصی روی روح، روان و وضعیت تحصیلی و وضعیت مالی نوجوانان گذاشته است که این امر در اخلاق آنها ، برخورد با خانواده و در مدارس و جامعه نمود دارد.

فیلمنامه خوب در سینمای کودک کم داریم

کارگردان فیلم‌های تبلت، منتخب و آدامس گفت: با اشاره به اینکه فیلمنامه خوب در سینمای کودک کم داریم، تصریح کرد: بر این عقیده هستم که اگر داستان‌های خوب تولید شود سینمای کودک هم به رونق گذشته خود بر می‌گردد چراکه اکنون رویا و قصه در سینمای کودک کمتر مشاهده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته جشنواره کودک رشد خوبی داشته است، گفت: اضافه شدن بخش‌های مختلف به جشنواره مانند «کرونا روایت» و «المپیاد فیلمسازی نوجوانان» و غیره بسیار امیدوارکننده و کمک کننده به پیشرفت نوجوانان در این عرصه واز سوی دیگر موجب دیده شدن همه کارگردان‌ها است.
سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار