نخستین بار در کشور امکان اندازه گیری سطح، سرعت، دما و حجم فاضلاب جاری در شبکه های فاضلاب شهر اصفهان به صورت بر خط فراهم شد.
کد خبر: ۹۹۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸ 06 October 2021

مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تجهیزات دبی سنجی در ۱۰ نقطه از شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب شهر اصفهان نصب شده که در کشور بی نظیر است.

علیرضا زمان میرآبادی گفت: این سامانه شامل ۱۰ ایستگاه دبی سنجی ثابت و ۱۰ ایستگاه دبی سنجی متحرک است که امکان ثبت و تحلیل داده ها در مورد چگونگی هدایت شبکه فاضلاب شهر اصفهان را به کاربران  می دهد.

وی افزود: تحلیل این داده ها از آن جهت مهم است که به ویژه هنگام بارندگی و ورود آب باران به شبکه جمع­آوری و انتقال فاضلاب، امکان گزارش به سامانه ۱۲۲ و واحدهای رسیدگی به حوادث جهت برنامه ریزی برای هدایت جریان فاضلاب و جلوگیری از پس زدگی فاضلاب به داخل منازل را فراهم می سازد.

مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی فاضلاب آبفای استان اصفهان با اشاره به لزوم پیشگیری از         پس­ زدگی فاضلاب خانگی در زمان بارندگی عنوان کرد: این سامانه امکان اعلام هشدار بالازدگی فاضلاب را می دهد تا در صورت بروز مشکل، نسبت به رفع گرفتگی و ترمیم شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب اقدام شود.

وی از دیگر مزایای دبی سنجی منهول های شبکه فاضلاب را مدیریت حجم ورودی تصفیه خانه های فاضلاب اعلام کرد.

گفتنی است فناوری دبی سنجی منهول های شبکه فاضلاب به صورت سنجش بر اساس Area Velocity است. در این فناوری، دستگاه دبی سنج در داخل منهول به صورت مغروق در جریان فاضلاب قرار می گیرد و سپس اطلاعات جمع آوری شده آن از طریق کابل به تابلوی جمع آوری و سپس از طریق پیامک به مرکز تحلیل داده ها ارسال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار