چراغ سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان در اصفهان روشن شد.
کد خبر: ۹۹۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸ 08 October 2021

آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره این جشنواره با شعار سینما سرزمین خیالپ در سالن‌های اجلاس سران اصفهان به عنوان یکی از بهترین فضاهای شهری اصفهان آغاز شد.
کودکان و نوجوانان در این آیین بیشترین سهمِ حضور را داشتند، ‌ چرا که این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی برای کودکان و نوجوان است واین بار بزرگ‌ترها این فرصت را داشتند تا کودکانشان بیشترین لذت را از برنامه‌ آیین افتتاحیه ببرند.

گستره جشنواره ۳۴ام به پهنای ایران
دبیر جشنواره سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت:در این دوره از جشنواره عرضه محصولات سینمایی برای نسل آینده را خواهیم داشت.
علیرضا تابش در آیین افتتاحیه این دوره از جشنواره ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار کرد: به همه کودکان، مسئولان و همه دوستداران سینمای کودک و نوجوان تبریک می‌گویم.
وی افزود: این دوره از جشنواره را در روزهایی آغاز می کنیم که بهترین نام برای آن، "دوران آغازها و پایان ها" است، این جشنواره آخرین جشنواره قرن و به عبارتی دیگر، نخستین جشنواره قرن آینده است.
دبیر جشنواره سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در این دوره از جشنواره عرضه محصولات سینمایی برای نسل آینده را خواهیم داشت، ادامه داد: باید این جشنواره ظرفیت‌هایی را به نمایش بگذارد که در آینده از هویت و غرور ایران پاسداری کند.
وی با بیان اینکه کودکان جهان، قرن جدید را با بیماری کرونا آغاز کردند و مصیبت‌های اندوهناکی را دیدند، افزود: هر چند این پاندمی ناگوار‌ی‌هایی را داشت اما تجربیات و درس‌های زیادی را از خود به جای گذاشت چرا که کودکان و نوجوانانمان کار گروهی و جنگ با سختی‌ها را در این دوران آموختند.
تابش با بیان اینکه فیلم سازان این نسل آثارشان را مطابق با نیاز و سطح دانایی کودکان و نوجوانان‌مان ساخته‌اند، گفت: در این دوره سعی کردیم تا فراگیری جشنواره را در سراسر ایران گسترش دهیم و از ظرفیت رسانه‌های آنلاین به عنوان پتانسیلی قابل توجه استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم که در آینده نیز این مسیر ادامه داشته باشد و این رویداد به صورت مستمر و با نام اصفهان در همه دنیا بدرخشد.
دبیر جشنواره سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ادامه داد: نسل آینده کشور نسلی پویا است، طی سال‌های اخیر جز امید، پویایی و توان دریافت دیگری از این نسل نداشتم و اطمینان دارم آینده ای که این نسل خلق خواهند کرد جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.
وی با بیان اینکه شاید برای آخرین بار به عنوان دبیر این جشنواره در اصفهان ایراد سخن کند، گفت: امیدوارم زحمات خالصانه همکاران به مذاق کودکان خوش آید و همه کودکان با شادی از جشنواره یاد کنند.
تابش با بیان اینکه سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شرایطی برگزار می شود که 51 هزار کودک ایرانی در غم از دست دادن پدر و مادرشان به خاطر کرونا سوگوار هستند، ادامه داد: جامعه هنری ایران در برابر این کودکان خود را مسئول می‌داند، به این کودکان ادای احتران می کنم و این جشنواره را به نام "علی لندی" افتتاح خواهیم کرد.

شهردار اصفهان گفت: ضروری است که جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از رخداد هفتگی به جریانی مستقل تبدیل شود.
علی قاسم زاده در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره ضمن خیر مقدم به حضار اظهار کرد: خوشحالم که اولین حضورم در بین شهروندان در این اتفاق مهم فرهنگی وهنری رخ داد.
وی افزود: اصفهان همیشه شهر زندگی بوده است و امیدوارم در آینده نیز شرایط زندگی بهتر در این شهر را ایجاد کنیم.
شهردار اصفهان گفت: شهر اصفهان با همه ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی‌اش امانتی در دست ماست که باید آن را به آیندگان تحویل دهیم و از این رو حفظ امانت امری مهم است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید از رخداد هفتگی به جریانی مستقل تبدیل شود، تصریح کرد: این جشنواره سی و چهار سال برگزار شده و باید به جریان مستمر در طول سال تبدیل شود.
قاسم زاده ادامه داد: دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان را در شهر اصفهان مستقر خواهیم کرد تا حیات جشنواره در طول سال فعال باشد و نتیجه آن را در یک هفته برگزاری جشنواره ببینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار