بازاریابی و فروش صنایع دستی بزرگترین چالش مددجویان کمیته امداد

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، بهرام سوادکوهی، بابیان اینکه استان اصفهان پتانسیل زیادی درزمینه صنایع‌دستی دارد، اظهار کرد: حضور گردشگران داخلی و خارجی در کنار وجود شبکه‌های پویا و قدیمی ساخت و آموزش صنایع‌دستی، اصفهان را به یکی از قطب‌های کشور در این زمینه تبدیل کرده است.

 
وی نیاز به سرمایه اولیه پائین، محل راه‌اندازی کوچک و زمان اجرای انعطاف‌پذیر را از ویژگی‌های مثبت صنایع‌دستی برای اجرا به‌عنوان طرح اشتغال خانگی عنوان کرد و افزود: طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد به خاطر شرایط افراد تحت پوشش در موارد زیادی نمی‌توانند به‌عنوان یک شغل تمام‌وقت با مختصات عادی اجرا شوند و صنایع‌دستی با ویژگی‌هایی که یاد شد، این امکان را به کمیته امداد اصفهان می‌دهد تا برای زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوششی که توان انجام کار تمام‌وقت را ندارند هم شغل ایجاد کند.
 
سوادکوهی تعداد طرح‌های اجراشده در زمینه صنایع‌دستی توسط کمیته امداد در استان اصفهان در یک دهه اخیر را ۱۶ هزار و ۷۵۸ طرح اعلام کرد و ادامه داد: فرش دستبافت، میناکاری، قلم‌زنی، قلمکاری، ملیله سازی، سفالگری، فیروزه کوبی و خاتم‌کاری از مهم‌ترین صنایع‌دستی رایج در استان اصفهان هستند که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با حمایت این نهاد در زمینه علائق خود آموزش‌دیده و مشغول به تولید می‌شوند.
 
وی بزرگ‌ترین چالش پیش روی مددجویان مجری طرح‌های اشتغال درزمینه صنایع‌دستی را بازاریابی و فروش دانست و گفت: صنایع‌دستی کشور در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمتی و کاهش امکان صادرات، آسیب‌های زیادی دیده‌اند که این باعث کوچک شدن بازار و در نتیجه سخت‌تر شدن کار برای افرادی است که در حاشیه این صنایع مشغول به کسب روزی هستند.
 
سوادکوهی ادامه داد: البته کمیته امداد اصفهان با راه اندازی طرح راهبران شغلی و همکاری و هماهنگی با فعالان صنایع‌دستی، کارفرمایان و صادرکنندگان و همچنین ارائه خدمات حمایتی، بازاریابی و بیمه‌ای تمام توان خود را برای توانمندی مددجویان و وارد شدن کمترین آسیب به مجریان طرح‌های اشتغال به کار گرفته است.