
به گزارش خبرنگار تابناک در استان اصفهان، «وحید حیدریان» مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شهرداری اصفهان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: طرح ساماندهی مقابل پایانه کاوه شامل جداسازی مسیر تندرو در زیرگذر جابر از مسیر کندرو و مسدود کردن دسترسی زیرگذر به پایانه با استفاده از نیوجرسی است تا ورود و خروج خودروها به شکل منظمتری انجام و از تداخل ترافیکی مقابل پایانه جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح بررسیهای لازم با استفاده از نرمافزارهای شبیهساز ترافیک انجام و نتایج مثبت آن ارزیابی شده بود، افزود: پس از اجرای طرح و مقایسه دادههای واقعی بهدستآمده از تقاطعها، سنسورهای القایی و دوربینهای نظارت تصویری، نتایج نرمافزارهای شبیهساز تأیید و کاهش محسوسی در حجم تصادفات و میزان تأخیر در شبکه ترافیکی این محور مشاهده شد.
مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شهرداری اصفهان تصریح کرد: صبح روز بیستوسوم مهر ۱۴۰۴ چالش ترافیکی کوتاهمدتی در پل چمران رخ داد که اثر آن تا محدوده قبل از پل جابر انصاری نیز امتداد یافت، اما این رخداد ارتباطی با طرح ساماندهی پایانه کاوه نداشت و پس از حضور سریع و اقدام عملیاتی، مشکل در کمتر از ۲۰ دقیقه برطرف شد.
حیدریان خاطرنشان کرد: حدود دو ماه از اجرای طرح آزمایشی مقابل پایانه کاوه میگذرد و در این مدت هیچ چالش مرتبط با اجرای آن وجود نداشته است. حتی در روزهای ابتدایی مهر و بازگشایی مدارس که حجم تردد در سطح شهر افزایش می یابد، محدوده پایانه کاوه بدون گره ترافیکی و نسبت به سالهای گذشته با وضعیت روانتری روبهرو بوده است.
انتهای پیام/