مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اعلام اینکه حدود ۴۰ درصد از مشاغل را در کشور ایجاد می‌کنیم و برای این اقدام دارای فرایند هستیم، گفت: امسال با رشد بیش از سه برابری اعتبارات و در مجموع ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اشتغال روبرو هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 02 March 2023

کریم زارع اظهار کرد: کمیته امداد در دو سطح به افرادی که بر اثر عوامل متعددی درگیر مشکلات اقتصادی شده‌اند کمک می‌کند؛ در سطح ابتدایی رفع نیازهای فوری و ضروری خانواده‌ها قرار دارد و در سطح دوم دغدغه و سیاست اصلی این نهاد، توانمندسازی خانواده‌هایی قرار دارد .

او اضافه کرد: در مجموع، کمیته امداد دارای بیش از ۱۲۰ سرفصل خدمت است و سعی بر این بوده که در حد توان در همه زمینه‌ها یاری‌گر خانواده‌های تحت حمایت باشد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، اشتغال محسوب می‌شود و حدود ۴۰ درصد از مشاغل را در کشور ایجاد می‌کنیم.

زارع با بیان اینکه در سال جاری با رشد بیش از سه برابری اعتبارات و در مجموع ۱,۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روبه‌رو بودیم خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، بیش از ۹۲ درصد از اهداف محقق شده و بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده در سامانه‌های مربوطه ثبت شده است.

او تصریح کرد: یکی از برنامه‌های توانمندساز کمیته امداد، ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان و خدمات فرهنگی به خانواده‌ها است که در راستای کاهش فقر فرهنگی انجام می‌شود از سوی دیگر در مجموع بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و بیش از سه هزار دانشجوی تحت پوشش این کمیته، بیش از ۵۰۰ نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی وجود دارد که به صورت ویژه‌تری به آنها خدمت‌رسانی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: با جاری شدن خطبه عقد برای نوعروسان، بلافاصله پنج قلم اساسی شامل لباس‌شویی، تلویزیون، یخچال، جاروبرقی و اجاق گاز تهیه و اهدا می‌شود. در تأمین لوازم ضروری خانواده‌ها نیز در حد وُسع تلاش شده است و در این مسیر حدود چهار هزار سری لوازم خانگی با لوازمی از جمله یخچال، بخاری و فرش، متناسب با اولویت‌های موجود بین خانواده‌ها توزیع شده است.

زارع با اشاره به تحت پوشش کمیته امداد اصفهان بودن ۱۲۰ هزار خانواده، اظهار کرد: سعی بر این شد که با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک به تأمین هزینه‌های اجازه، تا حدودی از مشکلات مددجویان کاسته شود و به همین منظور در سال جاری، ۱۶ هزار و ۶۰۰ فقره وام به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به خانواده‌ها پرداخت شده است.

زارع گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد در بحث درمان و بهداشت، کمک به رفع سو تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود. خانواده‌های شناسایی شده دارای سوءتغذیه توسط مراکز بهداشت، به کمیته امداد معرفی می‌شوند و در صورت نیازمندی و استحقاق، خدماتی به صورت تأمین اقلام غدایی به آنها تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اظهار کرد: در سال جاری در قالب فرانشیز به بیش از ۷۰ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خدمت‌رسانی شده است. در خصوص تأمین تجهیزات توانبخشی مانند واکر و ویلچر، بیش از پنج هزار قلم به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، تأمین شده است که البته تناسبی با هزینه‌های درمان ندارد، اما به طور کلی تلاش بر کمک به خانواده‌ها بوده است.

وی افزود: در طرح تکریم ایتام، حدود ۳۰ هزار فرزند دارای شرایط توسط ۱۰۲ هزار حامی همراهی و مساعدت می‌شوند که جای قدردانی دارد. علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی موجود، نقطه درخشان افزایش بیش از ۴۰ درصدی کمک‌های مردمی است که نشان از اعتماد و دغدغه‌مندی شهروندان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار