کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری به صورت گرافیک و کارتون با موضوع جوانی جمعیت تحت عنوان این داستان آخرش خوشه! به مدت سه روز در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 03 March 2023

در حاشیه برگزاری این کارگاه مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت در سطح ملی و نیز در استان در حال اجرا است گفت:باید به طور شفاف عنوان شود که تا کنون همه اهداف قانون جوانی جمعیت تحقق نیافته و تنها بخشی از قانون تا به حال اجرا شده است.

به گفته مسعود مهدویان فر در استان اصفهان بیش از هزار و 200 مادر کمتر از چهل سال که دارای پنج فرزند و بیشتر هستند شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: با شناسایی خانواده‌های دارای چند فرزند، الگوسازی و فرهنگ سازی را در دستور کار استان قرار دادیم زیرااین روند باعث می شود تا در کنار مسائل اقتصادی موضوع فرهنگی و اقناع افکار عمومی در زمینه جوانی جمعیت مورد توجه قرار داده شود .

مهدویان فر با انتقاد از اینکه بر پایه رصدهای انجام شده با گذشت یکسال تاکنون کار جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی درباره موضوع جمعیت در سطح کشور انجام نشده تصریح کرد: باید توجه داشت که تولیدات فرهنگی درباره جمعیت و خانواده یکی از اقدامات است و ضرورت دارد تلاش کنیم تا گره‌های ذهنی در موضوع جمعیت برای مردم گشوده شود.

وی تاکید کرد: تا کنون بیش از ۲۰ گره ذهنی که برای خانواده‌ها در زمینه فرزند آوری وجود داشته، شناسایی و به آنها پاسخ داده شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: بدون شک حمایت‌های بهداشتی و درمانی از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو ضروری است و باید با تخصیص مبالغی برای هر فرزند به خانواده کمک شود.

رئیس امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در مورد برگزاری این کارگاه گفت: کارگاه ۳ روزه تولید محتوای گرافیکی برای جوانی جمعیت در کشور با حضور ۳۵ نفر از طراحان کشور و اصفهان توسط شهرداری اصفهان در حال برگزاری است.

هادی سینایی تصریح کرد: این کارگاه از ۱۱ اسفند و به مدت ۳ روز در حال برگزاری است و طرح های منتخب از هنرمندان خریداری و به صورت پوستر در فضای مجازی منتشر می شود. 

وی افزود: این طرح ها در صورت درخواست به صورت رایگان در اختیار شهرهای دیگر کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، نیز در مورد این کارگاه گفت: ایجاد بستر فرهنگی مناسب در زمینه جوانی جمعیت و خانواده ضروری است و گام نخست تولید و ارائه محتوای مناسب و در نهایت اکران عمومی آن است.

حجت‌السلام و المسلمین منوچهر مهروی پور در واکنش به اینکه حمایت از خانواده های دارای چندقلو چه حرکت هایی صورت گرفته توضیح داد: حمایت از خانواده‌های دارای چندقلوی اصفهانی برای سال آینده دارای ردیف اعتبار ویژه‌ای است این در حالی است که حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو از همه دستگاه‌ها باید مطالبه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار