جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان می‌تواند پذیرای ۱۲۸ هزار مسافر در یک شب باشد، گفت: ۷ هزار نفر در هتل‌ها، هزار و ۵٠٠ نفر در مهمان‌پذیرها، ۳۷هزار نفر در مدارس، ۵۰۰ نفر در خوابگاه‌ها، ۳۰هزار نفر در منازل استیجاری، ۱۲هزار نفر در باغ فدک و ۴۰ هزار نفر در سالن‌های ورزشی امکان استقرار دارند.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ 15 March 2023

مهدی بقایی معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان و جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری تصریح اقدامات و برنامه‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز ۱۴٠۲ اظهار داشت: برای نوروز، شهر نیاز به شهرتکانی دارد تا نظافت و زیبایی شهر رقم بخورد و در ادامه این شهرتکانی اقدامات لازم برای استقبال از میهمانان را انجام خواهیم داد. 

وی افزود: حدود ۴٠ روز موضوع شهرتکانی زمان می‌برد که در این فرایند حداقل حدود ۲ هزار و ۵٠٠ نفر تمام محلات را با تمام تجهیزات پاک‌سازی می‌کنند و در حال حاضر تقریباً تمام ۲۲٠ محله شهر پاک‌سازی و نظافت شده است. 

بقایی با تأکید بر اینکه هر جمعه و خصوصاً جمعه‌های این ۴٠ روز معطوف به پاک‌سازی است، عنوان کرد: از اقدامات دیگر رنگ جداول بود که حدود ۷۵٠ نفر در طول ۲٠ روز یک میلیون و ۵٠٠ هزار متر جدول را در شهر رنگ‌آمیزی می‌کنند و در طی این فرایند اصفهان اولین شهری است که از ظرفیت حمایت از زندانیان برای آن کار استفاده کرده است. 

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی بیان داشت: در بحث ایمنی ورزشگاه‌ها و منازل استیجاری را برای اسکان اضطراری آماده می‌کنیم همچنین سازمان آتش‌نشانی وظیفه دارد به مکان‌های اسکان مراجعه کند و در صورت تأیید مورد اسکان قرار می‌گیرد که در این راستا ۶٠٠ نیروی آتش‌نشان برای این امر فعالیت می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۴ هزار مترمربع نقاشی دیوارهای کوتاه را در محور کاوه تا میدان شهدا و رینگ دوم یعنی سروش و بزرگمهر داشتیم که این تصاویر به مباحث هویتی بازمی‌گردد. 

بقایی با اشاره به بخشی دیگر از فعالیت‌های مربوط به زیباسازی شهری اظهار داشت: سمپوزیوم بین‌المللی که داشتیم را در عید در محور کمال اسماعیل بین سی و سه پل تا پل فردوسی خواهیم گذاشت و پس از آن در نقاط مختلف شهر جانمایی می‌شود. 

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تأکید کرد: در گذشته در شهر ۷ بنا و کاخ مهم داشتیم که تخریب شد اما این ۷ اثر را در ارتفاع ۱.۵ متری در حاشیه پل خواجو یا محور بلوار هشت‌بهشت قرار خواهیم داد تا در معرض دید عموم قرار بگیرد. 

دبیرخانه دائمی ستاد سفر اصفهان تشکیل شد

بقایی مطرح کرد: سال ۱۴٠۱ دبیرخانه دائمی ستاد سفر را ایجاد کردیم و در همین راستا برنامه‌های نوروز را زودتر آغاز کردیم و آذر اولین شورای سیاست‌گذاری ستاد سفر را شکل دادیم و تا به الآن حدود ۴٠ جلسه داشتیم. 

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با تأکید بر اینکه ستاد سفر، ستاد سفر شهرداری اصفهان نیست بلکه ستاد سفر شهر اصفهان است و همگرایی ارگان‌های مختلف در آن نمود دارد، اعلام کرد: در ابتدا سیاست‌هایی ازجمله ماه رمضان، مباحث تبلیغاتی، مشارکت شهروندان، خانواده محوری، توجه به شهروندان و... در جلسات موردتوجه قرار گرفت و در ادامه ۱۵ کمیته کار ستاد سفر را پیش می‌برند.

بقایی با یادآوری اینکه شهر اصفهان می‌تواند پذیرای ۱۲۸ هزار مسافر در یک شب باشد، اظهار داشت: ۷ هزار نفر در هتل‌ها، هزار و ۵٠٠ نفر در مهمان‌پذیرها، ۳۷ هزار نفر در مدارس، ۵۰۰ نفر در خوابگاه‌ها، ۳۰ هزار نفر در منازل استیجاری، ۱۲ هزار نفر در باغ فدک و ۴۰ هزار نفر در سالن‌های ورزشی امکان استقرار دارند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سطح شهر ۶ ستاد هدایت داریم، ادامه داد: همچنین یکی از اقدامات کمیته عالی باغ فدک است که پس از سال‌ها شکل گرفت و تا به الآن حدود ۸ جلسه در این راستا برگزار و چند اقدام اساسی ازجمله تشکیل بازارچه، ۵ کیلومتر لوله‌گذاری برای آب شرب و شست‌وشو، حمام، اضافه شدن ۲۵٠ سکو، نصب دوربین‌های جدید با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان ازجمله اقدامات انجام شده است هرچند نیاز بیشتری وجود دارد اما درمجموع ۱۸ میلیارد تومان هزینه در این نقطه انجام شده است. 

بقایی عنوان کرد: ۱۴ اتوبوس‌ گردشگری در سه خط پیش‌بینی شده تا مسافران از آن‌ها در نقاط گردشگری استفاده کنند. 

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص برنامه‌های فرهنگی ایام نوروز یادآور شد: ۲۶ عنوان برنامه فرهنگی در قالب ۳٠٠ برنامه اجرایی ازجمله محور بازی در باغ غدیر، ایثار و شهادت در گلستان شهدا و جزءخوانی در چهارباغ پیش‌بینی شده و تمرکز بر این است اکثر برنامه‌ها بعد از افطار باشد همچنین ویژه‌برنامه سال‌تحویل از پل خواجو و گلستان شهدا به‌طور مستقیم از شبکه اصفهان پخش خواهد شد. 

وی اظهار کرد: همچنین نرم‌افزار اصفهان من تجمیع تمام امکاناتی است که شهروندان و گردشگران به آن نیاز دارند که در ایام عید به‌صورت آزمایشی در اختیار مسافران است.

بقایی در پاسخ به سؤالی پیرامون اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار در ایام نوروز گفت: برای بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها چند اقدام مهم ازجمله تأسیس کمپ ماده ۱۶ در فدک پیش‌بینی شده همچنین با همکاری بهزیستی مکانی برای کودکان کار در نظر گفته شد و امید است با این معضل در شهر مواجه نباشیم. 

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان بیان داشت: برای کارتن‌خوابی و کودکان کار ۱۳ ارگان موظف به فعالیت هستند و امید است این مسأله با پای کار آمدن سایر ارگان‌ها حل شود که در این راستا اگر مجموعه فدک کار خود را به‌خوبی پیش ببرد، در این زمینه سال آینده آرامش بیشتری خواهیم داشت. 
   
بقایی در پاسخ به سؤالی پیرامون پیش‌بینی وضع آب‌وهوا در ایام نوروز، با بیان اینکه باغ فدک مکانی برای اسکان روباز است و در کنار این مورد برنامه‌ریزی‌هایی برای نقاط سقف‌دار نیز داشته‌ایم، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها بارش‌هایی در ایام نوروز خواهیم داشت و برای همین مورد نقاط اضطراری پیش‌بینی شده است. 

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در پاسخ به خبرنگاری پیرامون طرح جمع‌آوری زباله تأکید کرد: جمع‌آوری زباله دو محور تغییر تقدیم و حذف روز جمعه را داشت و تقریباً ۹۹ درصد شهروندان طبق روزهای هفته زباله‌های خود را درب منزل می‌گذارند. 

ارائه ۱۶ خدمت ویژه گردشگری در برنامه اصفهان من

معرک‌نژاد با بیان اینکه رادیو و تلویزیون را در اختیار خواهیم داشت تا اقدامات ستاد سفر ارائه شود، عنوان کرد: در بحث اطلاع‌رسانی باید وارد فضای مجازی و برنامه‌ها شویم و در این راستا به‌صورت آزمایشی رونمایی از برنامه اصفهان من ویژه گردشگران را خواهیم داشت که در آن ۱۶ محور موردنیاز مسافران قرار دارد. 

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان بیان داشت: همکاری مشترکی با برنامه نشان خواهیم داشت و این مورد قولی بود که شهردار مدتی قبل در گفت‌وگویی رادیویی داد، همچنین رویدادهای فرهنگی شهر، جایگاه‌های سوخت و مراکز درمانی در این برنامه نشان داده خواهد شد. 

وی  در پاسخ به سؤالی پیرامون ویژه‌برنامه لحظه سال‌تحویل و شروع ما مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برنامه سال‌تحویل از حدود ساعت ۲۲ آغاز خواهد شد و در این راستا تلاش شده از شخصیت‌های شاخص استفاده شود، همچنین ویژه‌برنامه شروع ماه رمضان ۳ فروردین از ساعت ۲٠ تا ۲۳ در میدان امام (ره) خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار