رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری یک زن و شوهر که با شگرد تماس تلفنی با شهروندان و اعلام برنده شدن در قرعه‌کشی به اطلاعات حساب بانکی آن‌ها دسترسی پیدا کرده و بالغ بر 20 میلیارد ریال به جیب زده بودند خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 06 May 2023

سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها با شگرد کلاهبرداری تلفنی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های علمی و تخصصی صورت گرفته مشخص شد، کلاهبرداران با سخنوری ماهرانه خود را به عنوان مجری برنامه‌های رادیو و تلویزیونی و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه جا زده و با اعلام اینکه شما در قرعه‌کشی ما برنده گوشی تلفن همراه، شارژ اینترنت یا کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده‌اید، مخاطبان خود را فریب داده و با ترفندی خاص به رمز پویای آن‌ها دسترسی پیدا کرده و از این طریق حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کردند.

مرتضوی با بیان اینکه متهمان این پرونده بسیار حرفه‌ای عمل کرده و هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذاشتند، گفت: در نهایت با تلاش شبانه‌روزی و هوشمندی بالای کارشناسان پلیس فتای استان رد پای یک زن و شوهر در این کلاهبرداری‌ها به دست آمد و با مشخص شدن هویت اصلی این افراد ماموران سریعاً برای دستگیری آن‌ها وارد عمل شدند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه این زن و شوهر جوان در یکی از مناطق شهر اصفهان دستگیر و پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف کردند، عنوان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۴۰ عدد کارت بانکی، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، ۱۵ جلد شناسنامه و چندین مورد کارت ملی و یک دستگاه کارتخوان کشف شد.

وی اذعان کرد: علاوه بر استان اصفهان مال باختگان بسیار زیادی از سراسر کشور علیه متهمان شکایت کردند و ارزش وجوه کلاهبرداری های صورت گرفته توسط این افراد تا کنون ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده که احتمال افزایش یافتن این رقم نیز وجود دارد.

مرتضوی با اشاره به تحویل این زوج کلاهبردار به مرجع قضایی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم فریب افرادی که به عنوان مجری برنامه‌های مختلف تماس گرفته و به بهانه پرداخت جایزه درخواست رمز و اطلاعات کارت بانکی شما را کرده و یا از شما می‌خواهند به لینکی که برایتان ارسال می‌کنند وارد شده و در آن ثبت نام کنید توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: هیچ ارگان و سازمان و شرکتی و همچنین هیچ برنامه رادیو و تلویزیونی برای پرداخت جایزه از شهروندان اطلاعات خصوصی کارت بانکی را دریافت نمی‌کند و در صورت مواجه با این گونه موارد باید بدانید که قصد کلاهبرداری از شما را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار