مدیر مخابرات منطقه اصفهان افزود: مهمترین چالش مخابرات در حوزه خدمت رسانی به مردم، نبود توازن بین درآمدها و هزینه‌هاست که حل آن در گرو ورود حاکمیت به این قضیه است و باید با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بتوانیم درآمدهای مورد انتظار را از این بخش کسب کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ 24 May 2023

به گفته اسماعیل قربانی درآمد مخابرات بر اساس تعرفه‌های موجود، کفاف هزینه نگهداری تاسیسات را نمی دهد.

قربانی اظهار کرد: نگهداری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تلفن ثابت در استان با ۱۷۵ هزار پُست مخابراتی و هشت هزار و ۵۰۰ کافو مخابراتی(جعبه تقسیم‌های بزرگ) کار راحتی نیست و در کنار این موارد باید سالیانه دستکم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ضروری مخابراتی در استان نیز سرمایه‌گذاری کنیم.

او با بیان اینکه تعرفه‌های مخابراتی از سال ۸۸ و پس از خصوصی شدن مخابرات و واگذاری آن بر اساس اصل ۴۴، افزایش پیدا نکرده بیان داشت: تعرفه جدیدی برای خدمات مخابراتی ایجاد نشده است، سال گذشته مبلغی با عنوان هزینه نگهداری(هزینه صوت) توسط شورای رقابت مُصوب شد که ماهیانه برای شهر اصفهان ۱۵ هزار تومان و برای سایر شهرهای استان ۱۰ هزار تومان محاسبه می‌شود و مشترکان با پرداخت این مبلغ در شهر اصفهان می‌توانند سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری رایگان، ۴۴۴ دقیقه مکالمه ثابت با خارج از استان و ۲۳۸ دقیقه مکالمه همراه اول داشته باشند.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان اضافه کرد: ظرفیت موجود ۴۰ هزار اتصال فیبر نوری در استان بر اساس طرح نجما تا ۲ سال آینده به ۲۰۰ هزار اتصال خواهد رسید و این امر به معنی سرمایه‌گذاری عظیم در استان در راستای ایجاد زیرساخت های فیبر نوری محسوب می‌شود.

قربانی بیان کرد: بیش از۵۰۰ هزار کیلومتر تار فیبر نوری در استان وجود دارد که در ۱۵ سال گذشته ایجاد شده و در زمان حاضر هفت هزار"اف ای تی"(تجهیز با قابلیت اتصال مشترک به فیبر نوری) در استان بوجود آمده است که باید بشدت توسعه پیدا کند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری در بیش از ۴۵ شهر استان ارائه می‌شود که سرمایه‌گذاری آن در پنج سال گذشته انجام شده است و امیدواریم بتوانیم این کار توسعه دهیم.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت: ایجاد زیرساخت‌ فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی استان نیز مورد توجه جدی قرار دارد و در زمان حاضر امکان ارائه آن در ۳۰ شهرک صنعتی فراهم شده است و مشترکان و صنایع از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار