حرف روی حرف وزیر؛
تابناک: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد روغن پالم اظهارنظری را در جمع خبرنگاران مطرح کرد که حتی وزیر بهداشت و درمان هم که خود از منتقدان استفاده از روغن پالم در شیر بود، هم قطعا از شنیدن آن تعجب خواهد کرد!.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 13 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ماه ها از موضوع جنجالی واردات روغن پالم و استفاده از آن در تولید شیر می‌گذرد اما هنوز نه مردم این مسئله را به فراموشی سپرده‌اند و نه مسئولان بهداشتی دست از اظهارنظر در مورد این روغن پرحاشیه برداشته‌اند.

روز گذشته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد روغن پالم اظهارنظری را در جمع خبرنگاران مطرح کرد که حتی وزیر بهداشت و درمان هم که خود از منتقدان استفاده از روغن پالم در شیر بود، هم قطعا از شنیدن آن تعجب خواهد کرد!.

عباس جعفریان دیروز در بخشی از حرف های خود در مورد مضر بودن یا نبودن روغن پالم، با بیان اینکه استفاده از روغن پالم جرم است ولی به سلامت جامعه آسیبی وارد نمی‌کند گفت: شرکت‌هایی در این زمینه مرتکب تخلف شده بودند اما به سلامت جامعه آسیب نزدند.

این نظر که روغن پالم به سلامت جامعه آسیبی نمی‌زند در حالی از سوی یکی از مسئولان پزشکی استان مطرح می شود که حسن قاضی زاده هاشمی صراحتا اعلام کرد که روغن پالم برای سلامتی مضراتی دارد.

هاشمی در این خصوص گفته بود: روغن پالم به دلیل کیفیتی که دارد برای سلامتی مضر است و لبنیات به بازار آمده نشان می دهد که به جای چربی طبیعی از بدترین نوع چربی صنعتی در تولید آنها استفاده شده است.

همچنین علاوه بر وزیر بهداشت، دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت نیز در این مورد گفته بود: در سال های اخیر واردات روغن پالم به دلیل ارزان تر بودن آن افزایش یافته است. این روغن با افزایش کلسترول بد خون در نهایت تنگی و انسداد عروق و سکته های قلبی را به همراه دارد.

دکتر عزیزالله کمال زاده مشاور تغذیه برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) در مورد مضرات روغن پالم موجود در شیر و لبنیات پرچرب گفت: این روغن دارای اسید چرب اشباع است و مصرف آن در تولید شیر و لبنیات پرچرب سلامتی افراد جامعه را به مخاطره می اندازد.

وی با بیان اینکه مصرف لبنیات چربی که روغن پالم به آنها اضافه شده است در طولانی مدت می تواند منجر به انسداد عروق و سکته قلبی شود، توضیح داد: وجود اسید چرب اشباع در بدن سبب افرایش کلسترول بد خون LDL می شود و با ادامه این روند به تنگی عروق و سکته قلبی منتهی می شود.

با تمامی اظهارات صریحی که از سوی وزیر بهداشت در مورد روغن پالم مطرح شده است جای تعجب و سوال دارد که چرا یک مسئول مرتبط با این وزارت‌خانه برخلاف نظر رسمی وزارت بهداشت، استفاده از روغن پالم را مضر نمی‌داند و از شرکت‌هایی که از این روغن استفاده کرده‌اند هم حمایت می‌کند و می‌گوید شرکت‌هایی که از این روغن استفاده کرده‌اند فقط مرتکب تخلف شده‌اند اما به سلامت جامعه آسیبی نزده‌اند!.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار