رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: به واحدهای شهرک صنعتی رامشه اجازه سوزانِدن ضایعاتِ پلاستیکی را نمی دهیم و تخلفات موردی هم تحت پیگرد قانونی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 20 September 2023

مهدی پورقاسم افزود: ساکنان روستای رامشه در فاصله هفت کیلومتری شهرک صنعتی رامشه همواره در سال‌های گذشته تحت تاثیر آلودگی ناشی از سوزاندن زباله های پلاستیکی واحدهای این شهرک صنعتی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: تعدادی زیادی واحدهای تولیدی پَرَک(بلغور گندم یا جو) در شهرک صنعتی رامشه قرار دارد که در آنها از مواد ضایعاتی پس از شست و شو دادن و آسیاب کردن، یک ماده پلاستیک دست دوم تولید می‌شود.

پورقاسم گفت: توری‌های که این مواد از آنها عبور داده می‌شود، دچار گرفتگی می‌شوند و واحدهای صنعتی متخلف برای اینکه بتوانند از این مشکل خلاصی پیدا کنند، آنها را می سوزاند و همین منشاء آلودگی در منطقه و برای روستای رامشه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فشارهایی که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان برای جلوگیری از وقوع این تخلفات در شهرک صنعتی رامشه آورده است، در زمان حاضر واحدهای صنعتی از توری های یکبار مصرف استفاده می کنند و می توان گفت با پایش های مستمر ، موارد تخلفات کمتر شده است.

وی افزود: همیشه اهالی روستای رامشه از آلودگی ناشی از سوزاندن این ضایعات پلاستیکی شاکی بوده اند و با پایش‌های بیشتری که اداره حفاظت محیط زیست داشته اند این شکایت ها کمتر شده است، اما واحدهای صنعتی بدون مجوز و خارج از شهرک هم وجود دارند که به صورت غیر مجاز، این تخلف را انجام می‌دهند که با گرفتن حکم قضایی آنها را هم پلمب می‌کنیم.

پورقاسم تصریح کرد: در روزهای اخیر جلسه ای با هیات امنای شهرک صنعتی رامشه برگزار شد که اگر واحدهای متخلفی در این رابطه وجود دارد، به ما معرفی کنند تا با آنها برخورد قضایی شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان یادآور شد: مردم تخلفات را با شماره تلفن ۱۵ ۴۰ که راه ارتباطی ما با مردم است درمیان بگذارند تا کارشناسان و ماموران بررسی کنند و برخورد قانونی لازم انجام شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار