پشت پلیت های آبی مترو؛
تابناک: باز هم متروی اصفهان در مسیر خزنده خود زیر آسفالت شهر، به یک مانع میراثی و تاریخی برخورد کرده است. با این برخورد گمانه های زیادی در مورد ماهیت و چیستی فضایی که به تازگی از آن مقادیری سفال منقش کشف شده است، وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 21 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، باز هم متروی اصفهان در مسیر خزنده خود زیر آسفالت شهر، به یک مانع میراثی و تاریخی برخورد کرده است. با این برخورد گمانه های زیادی در مورد ماهیت و چیستی فضایی که به تازگی از آن مقادیری سفال منقش کشف شده است، وجود دارد.

دو روز گذشته در حالی که کارگران متروی اصفهان در حال حفاری مترو بودند، یکی از چاهک‌های هواکش مترو با یک چاه قدیمی در کنار استادیوم تختی برخورد کرده و از داخل چاه قدیمی مقادیری کوزه های سفالی منقوش که متعلق به دوران سلجوقی (سده های پنجم و ششم هجری قمری است) کشف شد.

بعد از این خبر پایگاه اطلاع رسانی اداره میراث فرهنگی اصفهان طی خبری از قول مدیرکل این اداره از توقف تمامی فعالیتهای ایستگاه مترو در محل چهارراه تختی خبر داد و اعلام کرد: یگان حفاظت اداره کل استان حفاظت منطقه را به عهده دارد.

با اینکه اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان از توقف فعالیت های مترو در این ایستگاه خبر داده بود اما علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: عملیات عمرانی ایستگاه قطارشهری اصفهان واقع در چهار راه تختی متوقف نشده است.

وی با اشاره به اینکه همه فعالیت های عمرانی سازمان قطارشهری اصفهان در مسیر تاریخی چهارباغ اصفهان با همکاری و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان درجریان است، گفت: حفط میراث فرهنگی برای مدیریت شهری اصفهان از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل عملیات عمرانی خط یک قطارشهری اصفهان در بافت تاریخی و مرکزی شهر اصفهان با حساسیت و به کندی در جریان است.

صلواتی گفته بود؛همه مدیران شهری اصفهان در این کلانشهر چشم به جهان گشوده اند و نسبت به حفظ فرهنگ و میراث تاریخی آن تعصب دارند.

با این تناقضی که در گفتار دو مسئول مربوطه در این زمینه وجود دارد، در حال حاضر مشخص نیست که آیا عملیات مترو در محل کشف آثار تاریخی در چهارراه تختی متوقف شده است یا طبق نظر شهرداری هنوز ادامه دارد؟.

با تمامی این اوصاف آنچه اهمیت دارد، حفظ میراث فرهنگی اصفهان در کنار توسعه شهر است. البته توسعه ای که به قیمت زخمه زدن به تن تاریخی اصفهان تمام نشود!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار