"چه كسي جوابگوي وضعيت نامناسب اسكيت بازان اصفهاني است؟!"
تابناك: اسکیت‌بازان اصفهانی در حالی مقام‌های اول جهان در کاپ آزاد روسیه، چهارم جهان در مسابقات فرانسه، پنجم جهان در رنکینگ، دوم آسیا و ششمی جهان را در یکی دو سال گذشته کسب کرده‌اند که بنا بر اظهارات دبیر هیئت اسکیت اصفهان و سازمان ورزش شهرداری، حتی یک زمین اسکیت استاندارد نیز در پارک‌های این شهر وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 25 October 2015
اسکیت‌بازان اصفهانی در حالی مقام‌های اول جهان در کاپ آزاد روسیه، چهارم جهان در مسابقات فرانسه، پنجم جهان در رنکینگ، دوم آسیا و ششمی جهان را در یکی دو سال گذشته کسب کرده‌اند که بنا بر اظهارات دبیر هیئت اسکیت اصفهان و سازمان ورزش شهرداری، حتی یک زمین اسکیت استاندارد نیز در پارک‌های این شهر وجود ندارد.

این که اصفهانی‌هایی همچون لعیا عربی، نیلوفر کرباسی، زهرا باقرصاد، پوریا قاسم پور و نگار روح‌اللهی می‌توانند از اصفهان به مسابقات جهانی راه پیدا کنند و مدال‌های طلایی و نقره‌ای فراوانی برای این کشور به ارمغان بیا‌ورند یا افرادی همچون نگار همایونی و حسین حیدری در جایگاه بهترین مربیان تیم ملی در اسکیت سرعتی قرار می‌گیرند و احسان حبیب‌آبادی مربی تیم فری استایل می‌شود، نشان از استعداد عجیب جوانان و نوجوانان این شهر دارد که در شهری به مقام‌های برتری دنیا و کشور می‌رسند که از میان ده زمین اسکیتی که در کل پارک‌های این شهر وجود دارد، حتی یک زمین استاندارد هم برای تمرین کردن نداشته و هنوز هم ندارند.



احسان حبیب‌آبادی دبیر هیئت اسکیت اصفهان، دلیل غیراستاندارد بودن همه 10 زمین ‌ اسکیت سطح شهر را نبودن هیچ فنس و حفاظی در اطراف زمین‌های داخل پارک‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: زمین‌های مخصوص اسکیت قطعا نیاز به محافظ دارد تا نوآموزان این ورزش بتوانند با کمک گرفتن از محافظ‌های دور زمین، تعادل خود را حفظ نمایند. صاف و یک‌دست بودن زمین و اینکه هیچ سکو و سنگ لبه‌داری کنار زمین نباشد و کف زمین اسکیت هم از سنگ مرغوب و استاندارد استفاده شده باشد، از دیگر معیارهایی است که به گفته حبیب‌آبادی یک زمین اسکیت باید از آن بهره‌مند شده باشد تا بتوانیم بگوییم استاندارد است.

این در حالی است که معروف‌ترین پیست اسکیت اصفهان در حاشیه زاینده‌رود و در جنب پل فردوسی، نه‌تنها همانند 9 ایستگاه دیگر از قواعد استانداردسازی برخوردار نیست بلکه به مجسمه فردوسی در وسط میدان اسکیت هم مزین شده است و همین موضوع معروف‌ترین زمین اسکیت این شهر را از دید بازیکنان و مربیان قدیمی شهر، به خطرناک‌ترین و غیراستانداردترین زمین تبدیل کرده است. تا جایی که مهناز مولایی مربی قدیمی و با سابقه اسکیت شهر اصفهان در وصف حال این روزهای زمین اسکیت فردوسی عنوان می‌کند: زمین اسکیتی که باوجود غیراستاندارد بودن، زمانی پذیرای ده‌ها اسکیت‌باز بود، از زمان نصب این مجسمه در وسط زمین اسکیت از رونق افتاده است و کمتر مربی‌ای را پیدا می‌کنید که نوآموزان این رشته را برای آموزش به این زمین غیراستاندارد بیاورد. با این حال اما مسئولین هیئت اسکیت که شهرداری را مسئول این اتفاق می‌دانند، تنها بر غیراستاندارد بودن همه زمین‌ها تاکید دارند و سازمان ورزش شهرداری هم غیر از تایید غیراستاندارد بودن آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای استانداردسازی این زمین‌ها ندارد .

گزارش از مهسا پاكروان، اصفهان امروز
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار