تابناک: از کارت منزلت که باید با استفاده از آن از خدمات زیادی استفاده شود ،متاسفانه در اصفهان نمی توان زیاد بهره برد.حتی یک کارت سفر نیز برای حمل و نقل آسان بازنشستگان صادر شده که هنوز اعتباری به آن واریز نشده است .


کد خبر: ۱۳۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 21 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مجمع کانون بازنشستگان استان اصفهان متشکل از 30 کانونی است که تشکیل شده اند از بازنشستگانی که روزی کارمند ادارات دولتی بودند، ولی امروز خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکلاتی که رفع آنها نیازمند نگاه پر مهر مسئولان است .


در جمع این کانون حضور یافتیم تا از نزدیک با بخشی از مسایل و مشکلات آنها آشنا شویم.

 کمبود حقوق بازنشستگان همزمان با افزایش حقوق کارمندان شاغل 
ابراهیم آذری، عضو هیئت مدیره مجمع کانون‌های بازنشسته استان اصفهان، کمبود حقوق بازنشستگان را یکی از مشکلات عنوان کرد و متذکر شد : زمان بازنشستگی درست موقعی است که فرد نیرو و توان جوانی خود را از دست داده و موقع ازدواج فرزندانش نیز فرا رسیده و بیشتراز قبل نیاز مالی را احساس می‌کند ولی درآمد او در مقابل نیازهایش نمی تواند جبران‌کننده باشد .

این در حالی است که حقوق او در مقابل کارمندان شاغل بسیار کمتر است و اغلب سرمایه ای نیز ندارد، ولی نیازهایش افزایش یافته است .وی ادامه داد: یکی از خواسته های به حق بازنشستگان که توسط این مجمع دنبال می‌شود، افزایش حقوق و داشتن مزایایی است که کارمندان شاغل دارند .

کارت منزلت در اصفهان کارایی چندانی ندارد
وی عدم استفاده مناسب از کارت منزلت توسط بازنشستگان در اصفهان را یکی دیگر از مسایل دانست و در این رابطه یاد آور شد: از این کارت که باید با استفاده از آن از خدمات زیادی استفاده شود ،متاسفانه در اصفهان نمی توان زیاد بهره برد.حتی یک کارت سفر نیز برای حمل و نقل آسان بازنشستگان صادر شده که هنوز اعتباری به آن واریز نشده است .



 شهردار جدید و مساعدت‌هایش برای ساخت خانه مهر
وی در ادامه در رابطه با ساخت خانه مهر نیز متذکر شد:چندین سال بود که پیگیر ساخت این خانه بودیم و در سایر شهر ها این خانه احداث شده بود و البته قرار بود شهرداری در این خصوص زمینی را در نظر بگیرد، اما این امر محقق نشد تا اینکه با مساعدت شهردار جدید دو قطعه زمین در پارک خزایی و پارک لاله به این امر اختصاص یافت و به زودی این خانه ها برای بازنشستگان احداث می شود .



بیمه مکمل، جبران نیاز های درمانی بازنشستگان نیست
امیر پویان فرد، عضو کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در رابطه با بیمه مکمل و عدم جبران نیازهای درمانی بازنشستگان یاد آور شد: در حال حاضر وضعیت درمان بازنشستگان اصلا مناسب نیست ، شرکت های بیمه ای ماهانه مبلغ 20 هزار تومان از هر فرد بابت بیمه تکمیلی می گیرند، اما خدماتی که در مقابل ارایه می‌دهند اصلا نیاز ما را جواب نمی دهد و در مقایسه با خدمات درمانی که به کارمندان شاغل ارایه می دهند، بسیار محدود است و شاید یکی از دلایل آن این باشد که قرارداد بیمه ای شاغلین و بازنشستگان با هم بسته نمی شود .
به طور مثال برای یک عمل جراحی قلب بیمه تنها 14 میلیون به یک بازنشسته پرداخت می‌کند.

در حالی‌که بیش از 20 میلیون تومان هزینه عمل است و فرد باید آن را خودش تامین کند. برای عمل های جراحی عمومی نیز مبلغ 7 میلیون تومان پرداخت می کند، در حالی‌که پرداخت این رقم برای شاغلین بسیار بیشتر است و کانون به شدت این مشکل را پیگیری می‌کند.

 پیگیر دریافت خدمات رفاهی هستیم 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با دریافت خدمات رفاهی برای بازنشستگان اذعان داشت: پیگیر دریافت این خدمات از طریق شهرداری و شورای شهر هستیم که بتوانیم بلیت‌های رایگان یا نیم بها بگیریم و امیدواریم در این خصوص بتوانیم موفق شویم .

 همسان سازی دریافتی بازنشستگان هنوز عملی نشده است
نور مهر از کانون بازنشستگان شرکت توزیع برق استان اصفهان ضمن گلایه از اینکه همسان سازی حقوق دریافتی بازنشستگان در کشور هنوز عملی نشده است، تصریح کرد: من در سال 1380 بازنشسته شدم، در حالی‌که فردی که در سال 1383 بازنشسته شده است 3 برابر من دریافتی دارد و این اصلا عادلانه نیست .


سامانی یکی دیگر از بازنشستگان این کانون است وی نیز ادامه داد: در گذشته ما عضو صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بودیم و 7 درصد حق بیمه را ما و 23 درصد را کارفرما پرداخت می‌کرد اما ما را عضو صندوق بازنشستگی کشوری کردند و همین مسئله به ضرر ما شد، چرا که حق بیمه پرداختی ما از 7 درصد به 5/8 درصد افزایش یافت و البته کارفرما نیز درست به اندازه ما حق بیمه پرداخت می‌کرد و ما امروز تاوانش را می دهیم به طوری‌که کارمند زیر دست من که امروز بازنشسته شده و عضو صندوق تامین اجتماعی بوده 3 برابر من حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند . 


نویسنده: یلدا توکلی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار