قطع سالانه هزاران درخت در شب کریسمس؛
تابناک: هرساله با برگزاری جشن کریسمس در دنیا و از جمله در ایران، هزاران درخت قطع شده و دیگر فرصتی برای ادامه حیات نخواهند داشت.
کد خبر: ۱۴۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 21 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، توجه به محیط زیست در شرایط فعلی که اکثر شهرهای بزرگ دنیا با مسئله آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند، اهمیت مضاعفی یافته و به همین دلیل نیز تصمیمات در حوزه محیط زیست و موضوعات مرتبط با آن با حساسیت بیشتری در دنیای کنونی پیگیری می شود.

یکی از مولفه‌های اصلی در حفظ محیط زیست و پایش هوا، کاشت درخت و از سویی جلوگیری از قطع بی رویه درختان به ویژه در شهرهای بزرگ است.


متاسفانه در سال های اخیر به دلیل در اولویت قرار گرفتن توسعه و آبادانی شهرها نسبت به حفظ محیط زیست، در خلال اجرای پروژه های عمرانی در شهرها درختان بسیاری قربانی شده و از چرخه محیط زیست و حیات خارج می شوند.

این تنها بخشی از جفای انسان به محیط زیست است. قطع کردن درختان جنگل‌ها یا آتش سوزی عمدی و سهوی آنها نیز دیگر روی سکه تخریب محیط زیست با قربانی کردن ریه‌های شهرها است.

حال در این میان برخی رسوم و آداب و سنن نیز ممکن است ناخواسته به محیط زیست و حفظ حیات درختان خدشه وارد کند. یکی از این سنن را می توان برگزاری جشن کریسمس در آغاز سال نو میلادی با تزئیین درخت دانست.

هرساله با برگزاری جشن کریسمس در دنیا و از جمله در ایران، هزاران درخت قطع شده و دیگر فرصتی برای ادامه حیات نخواهند داشت.

اگرچه از یک سو حفظ آداب هر مذهب و قوم به یک جامعه حیات می دهد اما اجرا یا چگونگی اجرای این سنن نباید به گونه ای باشد که سرمایه‌های ملی و طبیعی که با صرف ده‌ها سال و حتی صدها سال اندوخته شده‌اند، یک شبه از میان ما بروند و دیگر راهی دشوار و طولانی برای جبران خسارت های ناشی از فقدان آنها روبرو باشیم.


یکی از راه‌های جلوگیری برای از میان رفتن درختان در شب کریسمس، استفاده از درختانی است که در گلدان های بزرگ کاشته شده اند و بعد از برگزاری جشن سال نو باز هم توان بازگرداندن آنها به چرخه طبیعت وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار