حاشیه هایی بر متن صحبت های جلایی پور در سومین همایش اصلاح طلبان اصفهان؛
تابناک اصفهان: عصر امروز سومین جلسه شورای راهبردی اصلاح طلبان اصفهان در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار شد؛ در این همایش که سخنران آن حمید رضا جلایی پور، از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت بود نکاتی پیرامون انتخابات پیشرو مجلس و شورای نگهبان بیان شد.
کد خبر: ۱۶۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 22 January 2016
تابناک اصفهان: عصر امروز سومین جلسه شورای راهبردی اصلاح طلبان اصفهان در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار شد؛ در این همایش که سخنران آن حمید رضا جلایی پور، از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت بود نکاتی پیرامون انتخابات پیشرو مجلس و شورای نگهبان بیان شد.(متن صحبت های جلایی پور در این همایش را در اینجا مشاهده کنید!).

http://static1.ilna.ir/thumbnail/4hXSE8KPKsmx/i_qPjR7mMLhZ02nUcMUA05W0BBuT_figKreu5zx2ciKxyUe3xZzFdoHQ05c0bjvMYzz2of_k-oP8lWQ6vlQ5q2k4nU88RN381sfGVtw67dPrccCMXHCvyAAEvjg8QYgtl3xeVOpt9jw,/4_552627974482952234.jpg

وی در این همایش تاکید داشت که کف 60 درصد مردم در انتخابات 7 اسفند شرکت می کنند و از همین رو با توجه به اینکه اصلاح طلبان نیز فرزندان انقلاب اند، باید در انتخابات حضور فعال داشته باشند.

این عضو جبهه مشارکت در خلال برگزاری این مراسم با کار بردن نام رأس فتنه سال 88، سبب ایجاد تشویش در برنامه شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، هاشمی، را شناسنامه انقلاب عنوان کرد و وی را نفر دوم انقلاب نامید!

جلایی پور با انتقاد از رد صلاحیت های نماینده های مجلس تاکید داشت حدود 50 نفر از اصلاح طلبان، معتدلین و طرفداران لاریجانی که نماینده مردم در دوره فعلی بودند رد صلاحیت شده اند.

وی در سخنانش عنوان کرده که جبهه اصلاحات به دنبال یک مجلس اصلاح طلب یا طرفدار معتدلان (همگران با دولت) نبوده بلکه به دنبال یک مجلس با تندرو کمتر هستند. او تاکید داشته که این موضوع هنوز هم با وجود رد صلاحیت ها قابل تحقق است.

سخنان جلالی پور خبر از شکاف میان اصلاح طلبان می دهد؟!

این عضو فعال جبهه مشارکت در بخشی دیگری از سخنانش در این همایش پیرامون حسن روحانی تاکید داشت که وی هیچگاه به صراحت نگفته که یک "اصلاح طلب" بوده اما با رفتار و فعالیت هایش به خوبی ثابت کرده که یک شخصیت موثر اصلاح طلب است.

وی مصداق این نکته را صحبت های اخیر رئیس جمهور درباره رد صلاحیت های صورت گرفته عنوان کرد.

این صحبت ها در کنار سایر بیانات جلایی پور در این همایش پیرامون ضرورت انسجام میان اصلاح طلبان در حالی بیان شد که شکاف بین طرفداران هاشمی (طیف اصلاح طلبان نزدیک به دولت) و عده ای که خود را تحول خواه و اصلاح طلب واقعی یعنی طرفداران سید محمد خاتمی عنوان می کنند؛ به خوبی مشخص است. (تحول خواهان طرفدار خاتمی) همواره روحانی و هاشمی را یک اصلاح طلب واقعی نمی دانند و تاکید دارند سال 76 تنها برای رای نیاوردن ناطق نوری، گزینه نزدیک به هاشمی، پای صندوق ها آمدند و از خاتمی حمایت کردند.

با این وجود حالا باید دید اختلافات میان اصلاح طلبان معتدل (طرفداران روحانی و هاشمی) و عده ای از تحول خواهان که به کنایه در برخی مجالس، روحانی را معاون اول کابینه هاشمی عنوان می کنند؛ سبب ایجاد شکافی میان اصلاح طلبان می شود یا نه؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
عالی بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار