مولف و مترجم کتاب "سنگ فرش هر خیابان از طلاست" گفت: سازمان‌های دولتی زیر بار خرید تولیدات داخلی نمی‌رود و این در حالی است که تنها در صورت حمایت از تولیدات داخلی میتوانیم به رشد اقتصادی برسیم.
کد خبر: ۳۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 09 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از مهر، محسن دولتیار مدیرعامل شرکت دوو الکترونیک اظهار داشت: کشوری مانند چین با این فرهنگ سازی در بین مردم که خرید دو کالای بی کیفیت چینی بهتر از خرید یک کالای کره ای است اقدام به حمایت از تولید داخل و تولید انبوه کرد و پس از آن به کیفیت کالا پرداخت.

وی بیان داشت: چین یک کشور کمونیست است و با این وجود امروز تنها با این راهکار توانست به رشد اقتصادی برسد و این در حالی است که در کشوری مانند ایران حتی سازمان های دولتی هم زیر بار خرید تولید داخلی نمی روند.

مولف و مترجم کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، اعلام کرد: در این کتاب سعی کردیم محورهای جدید کسب و کار و عوامل رشد اقتصادی کشورهایی همچون چین و کره را نشان دهیم و به رشد اقتصادی ایران اشاره کنیم.

دولتیار با بیان اینکه تلاش بی وقفه برای یک هدف یکی از عوامل موفقیت در رشد اقتصادی خواهد بود، اعلام کرد: در ایران باید این فرهنگ جا بیفتد که کار را به این منظور انجام دهند که به نتیجه برسد نه اینکه تنها کاری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نفس کار با تفریح متفاوت است و کاری که به رشد اقتصادی کمک کند نیاز به تلاش بی وقفه و به نتیجه رساندن آن دارد ،اعلام کرد: برای کار باید تلاش و کوشش به خرج داد و نسل جوان امروز تنها بدنبال شغلی هستند که ۸ ساعت کاری را سپری کنند و پشت میز نشین باشند.

مولف و مترجم کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست خاطرنشان کرد: کشوری مانند کره با این فرهنگ سازی که مردم آن جز خرید کالای کره ای زیر بار هیچ نوع کالای دیگری نروند سبب رشد اقتصادی کشور خود شدند به طوری که در چنین فضایی هیچ برندی توان رشد ندارد مگر اینکه با شرکت های کره ای شریک شوند تا بتوانند بازار کره را از آن خود کنند.

وی با اظهار اینکه نمی توان مرزهای کشور را بست و مانع ورود کالاهای خارجی شد، گفت: برخی از کشورها چنین تجربه ای دارند و از این منظر نیز ضربه خوردند اما باید در نهایت ورود کالای خارجی مدیریت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار