دو روی یک سکه در نصف جهان!
تابناک: اما متاسفانه با وجود ظرفیت های بالای فرهنگ ایرانی و زبانزد بودن مسلمانان و ایرانیان در بخشش و توجه به همنوع، در شب ها و روزهایی که ما باید بیشتر از روزهای دیگر هوای همدیگر را داشته باشیم با منفعت طلبی، جو بازار را برای ورود افراد بی بضاعت و بهره مندی آنها از شادی های عیدانه، تنگ می کنیم و دیگر از انصاف کاسب خبری نیست!.
کد خبر: ۳۴۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 19 December 2016
تابناک اصفهان: در روزهایی که شاید دیگر از دور هم نشستن ها و رفت و آمدهای خانوادگی و فامیلی مانند گذشته خبری نباشد اما هنوز سنت هایی هستند که می توانند در طول سال یکی دو بار همه فامیل را دور هم جمع کند. یکی از این سنت ها شب یلدای ایرانیان است که صدها سال با آداب و رسوم خاص خود همچنان پا برجاست.
 
به رغم همه زیبایی هایی که این رسم آریایی دارد اما وارد شدن برخی خرده فرهنگی های غلط به آن باعث شده تا رنگ و بوی یلدا نیز با تجمل و خودنمایی دیگر نتواند مانند گذشته نشاط را به خانواده های ایرانی وارد کند. به ویژه در این شرایط اقتصادی که همه قدرت خرید و توان اقتصادی یکسان برای استقبال از گرانی کالاها ندارند.
 
در نصف جهان نیز در حالی به استقبال بلندترین شب سال می رویم که نرخ ها در همه حوزه ها از جمله مواد غذایی به ویژه میوه و آجیل با افزایش 30 تا 40 درصدی به صورت رسمی مواجه شده است.
 
 
 
گرانی های فصلی به ویژه در اعیاد سنتی و مذهبی در شهر ما در حالی است که درهمین شرایط اقتصادی در خیابان های مسیحی نشین اصفهان و در آستانه سال نو میلادی حراجی های متعدد برای رفاه حال خانواده مسیحی از سوی فروشندگان برپا شده است اما متاسفانه با وجود ظرفیت های بالای فرهنگ ایرانی و زبانزد بودن مسلمانان و ایرانیان در بخشش و توجه به همنوع، در شب ها و روزهایی که ما باید بیشتر از روزهای دیگر هوای همدیگر را داشته باشیم با منفعت طلبی، جو بازار را برای ورود افراد بی بضاعت و بهره مندی آنها از شادی های عیدانه، تنگ می کنیم و دیگر از انصاف کاسب خبری نیست!.
 
در شب های سرد زمستانی نصف جهان، برخی از مردم این شهر با گرمی به استقبال کریسمس و برخی با دستانی سرد یلدا را از سر خواهند گذراند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار