مدیرعامل بانک کشاورزی کشور با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیون یورو خط اعتبار برای صادر‌کنندگان پسته در نظر گرفته‌ایم گفت: صندوق پسته در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 27 August 2017

مرتضی شهید‌زاده امروز در جلسه ستاد عالی پسته استان کرمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: با هماهنگی با نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس جلساتی با افراد موثر در حوزه صادرات پسته در سطح کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه پنج محصول در بخش کشاورزی کشور داریم که دارای برند صادراتی هستند گفت: از محصولات پسته، زعفران، خرما، کشمش و محصولات گلخانه‌ای میتوان با برنامه‌ریزی تولید ثروت برای کشور کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور با بیان اینکه در ارتباط با صادرات محصول پسته باید یک سازو کار دائمی و شفاف ایجاد شود افزود: مهمترین مزیت ایجاد این ساز و کار می‌تواند استاندارد‌سازی تولید محصول پسته باشد.

وی با اشاره به اینکه قرار شده است که بورس کالا در حوزه پسته و صادرات آن ورود کند خاطر‌نشان کرد: استان کرمان نخستین استانی است که در این بحث وارد شده و ما نیز در بخش کشاورزی در این زمینه محدودیتی نداریم و حمایت می‌کنیم.

شهید‌زاده با بیان اینکه امروز صندوق پسته در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود گفت: برای برند‌سازی در حوزه پسته یک شرکت تاسیس شده و 3 بانک عامل در کشور از این شرکت حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 250 میلیون یورو خط اعتبار برای صادر‌کنندگان پسته در نظر گرفته‌ایم افزود: از هفته آینده نیز جلساتی با حضور معاون وزیر کشاورزی در رابطه با محصول خرما برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار