نایب رییس شورای شهر مهران به انتقادات مطروحه پاسخ داد؛
اگرچه این رسانه بدلیل اهمیت نقش وجایگاه مهران در استان وحتی کشور،بیشترین اخبار ،تحلیلها و بیان نکته نظرات را بر روی شورای شهر وشهردرای مهران متمرکز نموده وکماکان به برخی انتقادات بر نحوه عمل ورفتار اعضای شورای این شهر تصریح دارد ،اما بااین حال برای روشن شدن زوایای تاریک و انتقال اخبار صحیح اتفاقات شورا وشهرداری مهران ،در گفتگو با نایب ریس شورای شهر مهران، دیدگاه ایشان را در خصوص انتقادات وارده جویا شد.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ 29 August 2017
با آغاز بکار شورای پنجم و بدنبال آن اتخاذ تصمیماتی در خصوص ابقاء یا برکناری شهرداران استان ،موجی از انتقادات ،اظهارنظرها وتحلیلها فضای حقیقی و مجازی استان را فراگرفت .بیان دغدغه ها ودیدگاهها توسط خواص ونخبگان و لزوم لحاظ نمودن این دغدغه ها در تصمیمات اتخاذ شده ،بخشی از مطالبات جامعه نخبگان است که در قالب تحلیلها ،مطالب وبیان دیدگاهها درشبکه های اجتماعی و رسانه ای بشدت دنبال می شود.
 
به گزارش تابناک ایلام ، آغاز فعالیت شورای شهر مهران ،برکناری زودهنگام شهردار آن ، اجماع یا عدم اجماع اعضای شورا برسر گزینه ای مطلوب ،تبارگرایی و حرکت به سوی گزینه های سیاسی برای انتخاب شهردار مهران ،از جمله مهمترین عناوین انتقادی مطرح شده این روزها در فضای مجازی ورسانه ای استان است .
 
اگرچه این رسانه بدلیل اهمیت نقش وجایگاه مهران در استان وحتی کشور،بیشترین اخبار ،تحلیلها و بیان نکته نظرات را بر روی شورای شهر وشهرداری مهران متمرکز نموده وکماکان به برخی انتقادات بر نحوه عمل ورفتار اعضای شورای این شهر تصریح دارد ،اما بااین حال برای روشن شدن زوایای تاریک و انتقال اخبار صحیح اتفاقات شورا وشهرداری مهران ،در گفتگو با نایب ریس شورای شهر مهران، دیدگاه ایشان را در خصوص انتقادات وارده جویا شد.
 
نایب رییس شورای شهر مهران در واکنش  به انتقادات مطرح شده در خصوص اقدام زودهنگام شورا درعزل شهردار این شهر گفت:همه ما به خوبی مشکلات شهر را شناخته و هرکسی هم می تواند برمبنای شناختی که از مشکلات دارد ،انتقاد هم بکند ،اما مهمترین بخش انتقاد ،پیدا کردن وارایه راهکار است .
 
احمد حیدری در خصوص چرایی رای شورا به برکناری شهردار سابق این شهر تصریح کرد: بسیاری از شهروندان وحتی خواص به جزییات وچرایی رای عدم اعتماد شورا به شهردار خبر نداشته وبر پایه بی اطلاعی مبادرت به اظهار نظر می کنند.یکی از مهمترین مولفه ها در مدیریت ،هماهنگی وهمراهی پرسنل با مدیر دستگاه بمنظور پیشبرد برنامه ها وحرکت رو به جلو دستگاه است.
 
وی افزود: پرسنل شهرداری مهران درطول مدیریت شهردار سابق با علم به این موضوع ،بر عدم هماهنگی و همکاری با شهردار هم قسم شده وفعالیت شهرداری را در رکود کامل قرار داده بودند.تداوم وضعیت حاکم بر شهرداری ،باعث رکود فعالیتهای حوزه خدمات شهری و پایین آمدن راندمان شهرداری در تمامی حوزه ها شده بود.چنانچه مدیریت شهری با حضور شهردار سابق به اربعین ورود می کرد ،قطعا این موضوع به زیان شهر وشهروندان منتج می شد.
 
حیدری با اشاره به برنامه شورا در انتخاب شهردار جدید بیان داشت: شورای پنجم  درخصوص انتخاب مدیریت جدید شهری ،بنای فعالیت خود را بر گرفتن مشورت واستفاده ازدیدگاه شهروندان ونخبگان شهر گذاشته است.البته این بدین معنا نیست که هر آنچه که مردم بگویند به آن سمت حرکت کنیم .بلکه سعی می کنیم با در نظر گرفتن نظریات مثبت و منطبق بر اصول علمی که با مولفه های مورد نظر شورا انطباق داشته باشد ،به سمت انتخاب شهردار حرکت کنیم.
 
وی ادامه داد:شورای پنجم مصمم است در انتخاب شهردار احساسی برخورد نکرده وبا در نظر داشتن تمام مولفه های یک مدیرموفق ،تنها براساس مصلحت شهر وشهروندان عمل نماید .تمام سعی اعضا براین است تسلیم فشارهای سیاسیون اصلاح طلب یا اصولگرا نشده وفقط  بر مبنای فاکتورهای تعریف شده عمل نماید.

 نایب رییس شورای شهر مهران خاطرنشان کرد:تاکنون 12 گزینه جهت تصدی شهرداری مهران رزومه خود را به شورا تحویل داده وشوراهم براساس معیارهای مشخص و تعریف شده مبادرت به بررسی رزومه های دریافتی مبادرت نموده است .اما برخی از دوستان سیاسی، عامدانه  با سم پاشی وتخریب براین موضوع مهم چشم بسته و خلاف آن را در فضای مجازی ورسانه ای استان منتشر می کنند.
 
وی تاکید کرد: سیاسیون مهران براساس وضعیت گزینه های مورد نظر خود اظهار نظر می کنند، به این معنا اگر احساس کنند ،گزینه مورد نظر آنان از رای لازم وکافی درمیان اعضای  شورا برخوردار نیست ،راه تخریب وسم پاشی را در پیش می گیرند ،که البته راه درستی نیست.
 
حیدری با انتقاد از عملکرد سیاسیون و خواص مهران بیان داشت: خواص مهران به دنبال سهم خواهی و تحمیل خواسته خود به اعضای شورا هستند و شورا هم قطعا تسلیم فشارهای آنان نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: شورا برای دغدغه های مردم احترام قایل است و تمامی موارد مطروحه را رصد می کند.مردم یقین داشته باشند که شورا در انتخاب شهردار ،ملاکهای قبیله گرایی وسیاسی را مدنظر نخواهد داشت .انتظار ما از خواص همراهی مشفقانه ودلسوزانه با اعضای شورا و پرهیز از یهم خواهی است.
 
حیدری گفت: دوستان باید وضعیت را سنجیده وبر اساس وضعیت موجود اظهار نظر کنند،از شهروندان عزیز هم انتظار می رود همانطور که به اعضای شورا اعتماد کرده وآنها را انتخاب کرده اند ،در موضوع انتخاب شهردار هم به آنان اعتماد کنند.از رسانه ها هم می خواهیم با آرام نمودن فضا ،به شورای شهر در انتخاب شهردار مناسب وکارآمد یاری رسانند.
 
نایب رییس شورای شهر مهران یادآور شد : اعضای شورای شهر بنا دارد با صحبت کردن ورایزنی  با نخبگان استان وشهرستان، در انتخاب گزینه مطلوب وتوانمند در شان نام وجایگاه مهران و براساس فاکتورهای مورد نظر خود به اجماع برسد .
 
حیدری درپایان  با تاکید بر اینکه در انتخاب شهردار،احساسی عمل نخواهد کرد تصریح کرد: هرگز دراین مورد خاص احساسی عمل نکرده و تسلیم احساسات و جو نخواهیم شد .حتی اگر برای عملکرد شورا هم شده، به سمت انتخاب گزینه قوی حرکت می کنیم.از همه می خواهیم در این مسیر به اعضای شورا کمک کنند.
 
 
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
بهترین کار انجام دادن ک برکنارش کردن.شهردارسابق در طول فعالیتش بجز آسفالت کردن چند خیابان مهران که اشخاص خاص در اون محل ساکن بودن هیچ کاری دیگه ای برای مهران انجام نداد.در بحث زیباسازی فضای شهری هم کار قابل توجهی انجام ندادن..امیدواریم این دفعه شورا بتونه انتخاب درستی داشته باشه چون ک واقعا مهران نیاز به شهردار بادرایت و توانمندی داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار