تابناک: دسترسی به سرویس بهداشتی برای گردشگرانی که به این منطقه می آیند تنها با خروج کامل از این منطقه و پیمودن مسافتی طولانی که در حدود یک ساعت به طول می انجامد میسر است!.
کد خبر: ۶۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 25 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، سال هاست به دلیل بروز خشکسالی های پشت سرهم در استان اصفهان، اقتصاد استان اصفهان و ایجاد درآمد پایدار چشم به رونق گردشگری دوخته است.

استفاده از ظرفیت های تاریخی تا بهره بردن از طبیعت و محیط زیست برای جذب گردشگر به استان اصفهان از جمله راهکارهایی بوده که به طور کلی در شهرستان های مختلف استان اصفهان به اجرا درآمده است.

شهر اصفهان با بهره گیری از ظرفیت تاریخی خود توانسته تا حدودی در این زمینه موفق باشد و دیگر شهرستان های استان نیز هریک به تناسب جغرافیای خود سعی در جذب توریست بوده اند.

شرق اصفهان با کویرگردی و غرب استان اصفهان با کوه نوردی و گردشگری در آبشارها و طبیعت کوهستانی مختص این منطقه به سوی توسعه صنعت گردشگری رفته است.

منطقه غرب اصفهان که به لحاظ اجتماعی و اقتصادی از مناطق محروم استان اصفهان به شمار می رود اما توانسته به دلیل طبیعت زیبای کوهستانی خود و داشتن جاذبه های طبیعی مانند آبشارها و دشت های بسیار نظر بسیاری از گردشگران داخلی را به خود معطوف سازد.

در بین شهرستان های موفق دراین زمینه فریدونشهر پیشتاز جذب گردشگر هم در فصل گرم سال و هم در فصل های سرد سال بوده است.

در تابستان جاذبه های طبیعی مانند آبشارهای بسیار این شهرستان و دشت ها و کوه های چشم نواز مردم ایران را به این منطقه می کشاند.

یکی از جاذبه های گردشگری فریدونشهر، آبشار زیبای پونه زار و چشمه های موجود در این منطقه است که در تابستان و بهار کمتر روز خلوتی را سپری می کند.

می توان گفت به طور متوسط در روزهای تعطیل هزار نفر از این آبشار و چشمه های آن بازدید می کنند اما به رغم این استقبال بسیار مردمی، هیچ گونه تسهیلات رفاهی برای گردشگران در این منطقه که تقریبا سهل العبور هم هست، در نظر گرفته نشده است.

از جمله ضعف های این منطقه پررفت و آمد گردشگری را می توان در نداشتن حداقل امکانات بهداشتی مانند سرویس بهداشتی یا سطل زباله عنوان کرد که گویی با وجود شناخته شدن این منطقه برای تمام مردم ایران هنوز این منطقه زیبای گردشگری از چشم مسئولان شهرستان دور مانده است!.

دسترسی به سرویس بهداشتی برای گردشگرانی که به این منطقه می آیند تنها با خروج کامل از این منطقه و پیمودن مسافتی طولانی که در حدود یک ساعت به طول می انجامد میسر است!.

همچنین با توجه به اینکه در روزهای تعطیل سال حجم مسافران ورودی به این آبشار به هزار نفر می رسد، زباله های تولید شده از سوی مسافران در محیط یا در آب چشمه ها رها می شود و تصاویری دلخراش از این منطقه را رقم می زند.




تنها در روزهایی از سال برخی انجمن های دوستدار طبیعت، اقدام به جمع آوری زباله گردشگران می کنند که این اقدام با توجه به حضور انبوه مسافران در پونه زار کفاف زباله های رهاشده را نمی دهد!.



گرچه مردم باید خود فرهنگ نظافت محیط اطراف به خصوص محیط زیست را داشته و زباله ها را در مناطق گردشگری رها نکنند اما در کنار رفتار برخی از گردشگران در این زمینه که مطلوب هم نیست، اقدامات مسئولان شهرستان فریدونشهر هم در شان این منطقه و مردم نبوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار