رایزن علمی سفارت سوئیس در ایران گفت: همکاری های علمی بین ایران و سوئیس به دور از تنش ها و چالش های سیاسی موجود در سطح جهان ادامه می یابد.
کد خبر: ۷۴۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ 02 May 2019

به گزارش تابناک، شانتا دلی در مراسم اختتامیه سمینار ایده شو ایران و سوئیس که با موضوع حمل و نقل ریلی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: بسیار خرسندیم که همکاری های علمی بین ایران و سوئیس با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان از2 سال قبل شدت گرفته است. 
وی افزود: حضور من در همایش بین المللی ایده شو در دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید بر علاقه مندی سوئیس برای همکاری های علمی با جمهوری اسلامی ایران است. 
رایزن علمی سفارت سوئیس در ایران با ابراز خوشحالی از برگزاری همایش بین المللی ایده شو با حضور کارشناسان سوئیس و استادان دانشگاه ' ای تی اچ ' ( ETH ) این کشور گفت: این همایش برای بررسی ایده های دانشجویان و استادان در حوزه حمل و نقل عمومی جهت مشکلات این بخش برگزار شد. 
وی با اشاره به اینکه کارشناسان و استادان دانشگاه ' ای تی اچ ' ( ETH ) زوریخ به مدت یک هفته در کنار استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان عملکرد تیم های ایده پردازی را بررسی کردند، گفت: موضوعات مطرح شده در این همایش توسعه ارتباط بین شهرها از طریق حمل و نقل ریلی بود که زیرساختی برای تقویت ارتباطات فرهنگی و علمی است. 
شانتا دلی ادامه داد: گروه های ایرانی و سوئیسی شرکت کننده در این همایش توانستند این ارتباط را برقرار و برای ادامه همکاری های علمی برنامه ریزی کنند. 
وی با اشاره به اینکه جانمایی ایستگاه های خط قطار سریع السیر تهران - اصفهان - شیراز و چگونگی برقراری ارتباط آن با قطار شهری اصفهان یکی از موضوعات این همایش بوده است، بیان کرد: علاقه مند بودم با قطار از تهران به اصفهان سفر کنم اما به دلیل اینکه قطارهای خطوط ریلی ایران پرسرعت نیست و وقت گیر است مجبور شدم این سفر را بوسیله هواپیما انجام دهم.
رایزن علمی سفارت سوئیس در ایران ابراز امیدواری کرد: طرح قطار سریع السیر تهران - اصفهان - شیراز هرچه سریع تر به بهره برداری برسد و در سفر آینده با قطار به اصفهان سفر کند. 
شانتا دلی با اشاره به اینکه میز سوئیس به عنوان کانون هدایت همکاری های علمی ایران و سوئیس در دانشگاه صنعتی اصفهان مستقر است، گفت: همکاری های علمی بین این دانشگاه و دانشگاههای سوئیس بیش از پیش تقویت خواهد شد. 
همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با ابراز خرسندی از توسعه همکاری های علمی و فرهنگی بین ایران و سوئیس گفت: سوئیس بین کشورهای اروپایی پیشرفته است و تجربیات خوبی در بخش های حمل و نقل عمومی، محیط زیست و فناوری دارد.
حسن قاضی عسگر افزود: باتوجه به اینکه کشورمان با چالش های زیست محیطی و حمل و نقل مواجه است همکاری با دانشگاههای سوئیس و الگوپذیری از طرح های اجراشده در این کشور می تواند به حل مشکلات ایران و اصفهان کمک کند. 
مدیر مرکز روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اشاره به اینکه این سمینار به مدت یک هفته به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: در این سمینار تیم های دانشجویی از دانشگاههای اصفهان، تهران، مازندران و استادان دانشگاه ETH زوریخ حضور داشتند و ایده های خود را پیرامون حمل و نقل ریلی ارائه کردند. 
' سیما فاخران ' با اشاره به اینکه این سمینار قرار بود در بخش های دیگری نیز برگزار شود، افزود: به دلیل اینکه اصفهان با معضل آلودگی ناشی از ترافیک و حمل و نقل مواجه است مقرر شد سمینار فقط به توسعه حمل و نقل ریلی بویژه خط سریع السیر تهران - اصفهان - شیراز متمرکز شود. 
وی اضافه کرد: تیم های دانشجویی شرکت کننده در این سمینار بین الملل ، ایده های خود را برای چگونگی برقراری ارتباط قطار سریع السیر تهران - اصفهان - شیراز به قطار شهری اصفهان ارائه کردند. 
مدیر مرکز روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در آخرین روز برگزاری این سمینار، تیم های دانشجویی شرکت کننده پنج ایده را برای داوری ارائه دادند. 
وی اظهارداشت: 80 نفر دانشجو و عضو هیات علمی دانشگاه های صنعتی اصفهان، تهران و مازندران این ایده ها را طراحی کرده اند. 
وی گفت: این رویداد علمی افزون بر فراهم کردن زمینه تبادل تجربیات و ارائه­ ایده های دانشجویان، فرصتی را برای همکاری های علمی بین المللی محققان و استادان ایرانی و نیز دریافت خدمات مشاوره­ای برای مسئولین شهری ایجاد می کند. 
نخستین رویداد ایده شو تخصصی بین المللی با محوریت حمل و نقل و برنامه ریزی شهری روز پنجشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان به کار خود پایان داد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار