وزیر نیرو و انرژی روسیه در جمع خبرنگاران: 
وزیر نیرو و انرژی روسیه گفت: ایران و قزاقستان در زمینه صادرات گندم وارد مذاکره میشوند.
کد خبر: ۷۵۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 18 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، الکساندر نواک در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: جمهوری ایران  و فدراسیون روسیه در تمامی موارد به توافق رسیدند و راهکارهای آینده را نیز مشخص کردیم.
وی با اشاره به اینکه میزان تبادلات بین دو کشور بیش از ۷ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: نسبت به سال گذشته میزان تبادلات کشاورزی یک ونیم برابر افزایش یافته است.
وزیر نیرو و انرژی روسیه با بیان اینکه روابط ایران و روسیه از قدیم الایام بر می گردد، گفت: این روابط در حوزه های مختلف تجارت، کشاورزی، خطوط راه اهن، ترانسفر دریایی و حمل و نقل، محصولات کشاو رزی و نفت و گاز است.
وی با اشاره به اینکه در عرصه کشاورزی تولید انواع روغن، غلات و جو است و در حوزهدصتدرات گندم ایران و قزاقستان وارد مذاکره میشوند، ادامه داد: طی توافقات اولیه ایران و قزاقستان حجم مبادلات گندم را به میزانی که ند نظر هست میرسانیم.

مسیر ترانزیت شمال _جنوب برای صادرات گندم استفاده میشود 
وزیر نیرو و انرژی ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مسیر ترانزیت شمال به جنوب به عنوان یک امتیاز برای صادرات گندم در اختیار قزاقستان و روسیه استفاده میشود، گفت: بخشی از این محصول برای تامین مایحتاج  کشورهای منطقه استفاده میشود و امیدواریم بتوانیم از راه تولید آرد و گندم مراودات بانکی بین ایران و روسیه برگزار شود.
رضا اردکانیان با اشاره به اینکه در حوزه نفت و گاز مبادلات خوبی با روسیه داریم که در حوزه برق هم مذاکراتی انجام گرفت، ادامه داد: مذاکرات فشرده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و گرجستان در حوزه برق صورت گرفت است.
وی بیان داشت: در حال حاضر  فرصت های خوبی برای تشکیل شرکت های مشترکی در حوزه نیروگاه های تجدید پذیر بین دو کشور فراهم شده است.
اردکانیان گفت: قرار است از امکاناتی که در کشور روسیه هست برای ساخت نیروگاه خورشیدی استفاده میشود.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار