مدیرعامل بانک رسالت کشور:
مدیرعامل بانک رسالت با اشاره به اینکه بانک رسالت تنها بانک قرض‌الحسنه خصوصی کشور است، گفت: به نظر من قرض‌الحسنه یک فرهنگ است و همه باید برای حمایت از این حوزه به میدان بیایند.
کد خبر: ۷۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 17 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدحسین حسین زاده در نشست خبری مدیرعامل بانک رسالت که در اتاق جلسات هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای کسب و کار یکسری بنگاه‌های تجاری داریم که هدف آنها سودآوری است و ذی‌نفعان آن سهامدارانشان هستند، از طرف دیگر کسب و کارهایی هم داریم که به کسب و کار اجتماعی معروفند که این کسب و کارها برای سود بردن سهام‌داران تأسیس نشده‌اند.

وی افزود: این گروه‌های اقتصادی باید خودگردان باشند و هزینه‌های خود را تأمین کنند ولی سودی بین آنها تقسیم نمی‌شود. بانک قرض‌الحسنه رسالت هم یکی از این نمونه‌هاست.

حسین‌زاده ضمن تصریح این موضوع که ما یک بانک خرد هستیم گفت: فعالیت ما در حوزه کسب و کارهای خرد و نیازهای ضروری مردم فعالیت می‌کنیم، بنابراین جامعه هدف ما عامه مردم و قشر متوسط جامعه است.

مدیرعامل بانک رسالت ضمن تأکید بر رعایت احکام شرعی در این بانک خاطرنشان کرد: ما یک بانک ارزان هستیم و برای اینکه هزینه‌های مالی مردم را بالا نبریم، کارمزد سالیانه بانک رسالت 2 درصد است.

حسین زاده ضمن بیان برخی از برنامه‌های آینده بانک رسالت خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما در آینده ساده کردن کار مردم از جهت وثایق و ضمانت‌ها برای دریافت وام است.

وی با اشاره به افزایش مشتریان بانک رسالت در طول دو سال گذشته عنوان کرد: ما در ابتدای سال 92 یک میلیون مشتری داشتیم و امروز افتخار داریم اعلام کنیم که تعداد 3 میلیون و 300 هزار نفر از تسهیلات بانک رسالت بهره‌مند شده‌اند. این رشد صد درصدی تعداد مشتریان نشان‌دهنده اقبال جامعه به این مدل بانکداری اجتماعی است.

حسین‌زاده با بیان تغییر اولویت بانک رسالت از تأمین نیازهای ضروری زندگی به سمت کارآفرینی‌های خرد و خانگی گفت: نحوه وام دادن ما بر اساس میانگین حساب و توان بازپرداخت است.

مدیرعامل بانک رسالت کشور تعداد کل شعبه‌های بانک رسالت در کشور را 285 عدد عنوان‌کرد و گفت: تعداد شعبه‌های خراسان رضوی 15 شعبه است و ما در مجموع تعداد شعب حدود 1میلیون وام به مشتریان اعطا کرده‌یم که متوسط میزان وام پرداختی 8 میلیون تومان بوده است.

وی اظهار کرد: نسبت مصارف به منابع ما هفتاد درصد است و این رقم از همه جهت برای ما مطلوب است و نشان دهنده قوی بودن مدیریت ریسک در بانک رسالت است.

حسین‌زاده ضمن پیش‌بینی پرداخت 500 هزار وام دیگر تا پایان سال 94 تصریح‌کرد: میزان معوقات تسهیلات این بانک حدود 2 درصد بوده که نشان دهنده موفقیت این بانک در موضوع ارائه تسهیلات است.

وی ضمن اشاره به انطباق نحوه فعالیت این بانک با اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: تحریم‌ها تأثیری در کار ما نداشته زیرا فعالیت‌های ما همه داخلی بوده اما قائدتاً رفع تحریم‌ها در ما تأثیرگذار است. هر چه اقتصاد کشور پویاتر شود، ما هم فعال‌تر می‌شویم.

حسین‌زاده در پایان گفت: از آنجایی که تهیه وثیقه و ضامن معمولاً برای قشر کارمند سخت و دردساز است این بانک افتخار دارد اعلام کند ما حاضر به عقد تفاهم‌نامه بین سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف هستیم تا خود سازمان‌ها ضمانت کارمندان و کارگرانش را برای دریافت وام از بانک قرض‌الحسنه رسالت بر عهده بگیرند.

لازم به ذکر است: بانک قرض الحسنه رسالت در ادامه فعالیت صندوق قرض الحسنه رسالت که در سال 1376 تاسیس گردید پس از طی مراحل قانونی و سرانجام اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی در تاریخ 1391/5/26 شروع به فعالیت نمود.

تلاش در اشاعه فرهنگ قرض الحسنه در جامعه، رفع نیازهای ضروری مردم با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، اشتغال‌زائی و کمک به راه‌اندازی و تداوم فعالیت کارگاه‌های کوچک و تعاونی‌ها، از مهمترین اهداف تاسیس بانک قرض الحسنه رسالت می‌باشد که در این راستا از 18 سال قبل در قالب صندوق قرض‌الحسنه رسالت گامهای موثری برداشته شده و انشاءلله در بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز تکمیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار