مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز و منابع از جمله سرمایه در گردش و مواد اولیه مهمترین نیازهای شهرک‌های صنعتی کشور است.
کد خبر: ۷۸۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴ 09 October 2019

محسن صالح نیا روز سه‌ شنبه در حاشیه بازدید از شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی شرق اصفهان افزود: نیازهای شهرک‌های صنعتی کشور با توجه به نوع فعالیت و منطقه‌ای که در آن مستقر شدند متفاوت است اما زیرساخت‌ها و تامین منابع سرمایه در گردش و مواد اولیه، نیازهای مشترک آنها است.

وی با اشاره به بازدیدهای امروز خود از شهرک ها و ناحیه‌های صنعتی در شرق شهرستان اصفهان، اظهار داشت: مهمترین نیاز این شهرک‌ها، تامین آب بود که با توجه به شرایط منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است و برای رفع آنها تصمیم‌هایی گرفته شد.

صالح نیا با بیان اینکه این مناطق از دیدگاه ما چندان تقاضا محور نیست، تاکید کرد: ما باید شرایط و زمینه‌های لازم را برای ایجاد واحدهای صنعتی جهت اشتغالزایی فراهم و از همه ظرفیت‌های موجود برای کاهش هزینه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

او کمک‌های استانی را برای تحقق این اهداف ضروری خواند و تاکید کرد: لازم است بخشی از بودجه استان به این موضوع تخصیص یابد تا در این منطقه شرایط بهتری برای توسعه واحدهای تولیدی ایجاد شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی از مشکلات شهرک های صنعتی نیز مربوط به مسائل بانکی یا نقدینگی بود، گفت: تصمیم هایی برای رفع آنها گرفته شد که در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و نهایی خواهد شد.

صالح نیا درباره چگونگی برون رفت از مسائل ناشی از تحریم ها و جنگ تحمیلی اظهار داشت: برای این کار باید همه ظرفیت های موجود را فعال، طرح ها توسعه ای را اجرا و واحدهای تولیدی را نوسازی کنیم تا تولیدات ما رقابت پذیر باشد.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از توان متخصصان داخلی در این راه، اضافه کرد: اگر این مسیر ادامه پیدا کند در جهت ارتقای تامین کالا، ارزش افزوده و اشتغال بیشتر موفق خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت درباره حمایت های دولتی از واحدهای تولیدی توضیح داد: منابعی برای این کار در قالب تبصره های تکلیفی بودجه و برخی منابع داخلی بانک ها پیش بینی شده است از جمله اینکه بانک مرکزی منابع مالی خوبی برای ۶ ماه دوم امسال در نظر گرفت.

صالح نیا، ادامه داد: بر اساس قوانین بالادستی نیز ۴۰ درصد از تسهیلات بانکی باید به بخش تولید اختصاص پیدا کند که امید است با تسهیل این کار در استان ها، شرایط بهتری برای بخش تولید ایجاد شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار