مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 580 سامانه‌ هوشمند نظارتی و ثبت تخلف در شهر اصفهان فردا به بهره‌برداری می رسد.
کد خبر: ۸۱۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 11 January 2020

هادی کریمی گفت: 580 سامانه‌ هوشمند نظارتی و ثبت تخلف و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان با هزینه‌ای بیش از 402 میلیارد ریال به بهره‌برداری قرار می‌ رسد.
کریمی افزود: این سامانه ها شامل تابلوهای متغیر خبری است تا رانندگان از چگونگی وضعیت ترافیک مسیر خود آگاه شوند یا در صورت افزایش ترافیک، مسیرهای جایگزین را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.
وی گفت: سه سامانه ثبت تخلفات طرح زوج و فرد خودروها با هدف کاهش آلایندگی در محدوده مرکزی شهر اضافه و نصب شده است.
مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان افزود: با هدف اولویت‌بخشی به مسیرهای حمل ونقل عمومی 49 سامانه ثبت تخلف عبور از مسیر ویژه تردد اتوبوس‌های BRT نصب شده و از فردا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به نصب 118 دوربین ثبت تخلف سرعت و عبور از چراغ قرمز در شهر اصفهان گفت: برای کاهش حوادث ، سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت و عبور از چراغ قرمز در بسیاری از تقاطع‌های شهر نصب شده است.
کریمی با بیان اینکه 13 سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی با هدف کمک به روان شدن ترافیک شهر نصب شده است، افزود: شهرداری اصفهان پروژه‌ای تعریف و خودروهایی با عنوان سامانه ثبت تخلفات ایستایی در خیابان‌های پر تردد مجهز به سه دوربین را به‌کار گرفته است تا تخلفاتی همچون پارک دوبل، تخلف در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، حریم تقاطع‌ها و میدان‌ها را ثبت و اعمال جریمه کند.
وی با بیان اینکه خودروهای سامانه ثبت تخلفات مکانیزه از نوع پژو ۲۰۶ سفیدرنگ است که با سه دوربین نصب شده بر روی آن‌ها، تخلفات به صورت مکانیزه ثبت می‌شود، گفت: هدف از نصب این سامانه‌ها افزایش ایمنی و روان‌شدن معابر شهر است، از این رو پس از ثبت پلاک خودروها، برای راننده پیامک اعمال جریمه ارسال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار