معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر اصفهان از راه اندازی و آغاز فعالیت 36 خانه آموزشی متعلق به این نهاد در تمامی شهرستان‌های استان با هدف آموزش فراگیر مرتبط با بلایا و حوادث خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 16 July 2020

اصغر سلطانی  اصول کمک‌های اولیه و راهکارهای چگونگی مقابله صحیح با مخاطرات مختلف را از محورهای اصلی فعالیت این خانه‌های آموزشی برشمرد و افزود: این تعداد مرکز در مرحله اول فعال شدهاند و در نیمه دوم سال به شمار آنها افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این خانه‌های آموزشی پنج دوره تئوری و عملی برای چهار رده سنی بصورت مجزا برگزار می‌شود تا متقاضیان با مباحث مختلف کمک‌های اولیه و مقابله و اقدام مناسب در زمان بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و غیر طبیعی مثل تصادفات جاده‌ای آشنا شوند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر اصفهان اضافه کرد: این آموزش‌ها به صورت حضوری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نیمه حضوری و غیرحضوری تا اخر تابستان برگزار و در رده‌های سنی گوناگون به فراخور سن حاضران از محتواهای متنوع استفاده خواهد شد.

سلطانی با تاکید بر اینکه آموزش در خانواده‌ها نقش بسزایی در کاهش خسارات و تلفات دارد، تصریح کرد: بر همین اساس شمار برنامه‌های آموزشی هلال احمر در شهرها و روستاها با محوریت خانواده افزایش خواهد یافت تا اثرات کوتاه و بلند مدت داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات مرتبط با آموزش و فرهنگ سازی این نهاد همزمان با شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰۰ محتوای رسانه‌ای در مدت اخیر با تلاش آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر اصفهان ساخته شد و در رسانه‌ها بخصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت.

معاون هلال احمر اصفهان افزود: این میزان محتوا در طول یک ماه ابتدای امسال بیش از ۲ میلیون بازدید داشت و روند بروززسانی و بازنشر آن همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار