فضا برای فعالیت بانوان در شهرستان نیر فراهم نیست

سرپرست فرمانداری نیر گفت: در حالی که شناخت و فهم جایگاه بانوان در جامعه، کلید راهی برای برون‌رفت از بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است ، بستر و فضای مناسبی برای فعالیت این قشر در این شهرستان فراهم نشده است.
کد خبر: ۹۰۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 06 October 2020

شجاع اقبالی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده اظهارداشت: از سال‌های گذشته با غفلت از نقش بانوان قالب مناسبی برای فعالیت بانوان شکل نگرفته و این خلاء به اشکال مختلف بروز و نمود دارد.

وی بانوان این شهرستان را در توسعه مسائل دینی و فرهنگی پیش رو دانست و افزود: مشارکت و حضور تاثیرگذار زنان در عرصه‌های مختلف اجرایی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید بیشتر شود.

وی از مسوولان ادارات منطقه خواست تا در خصوص اجرای برنامه‌های بانوان همکاری کنند.

وی توسعه مشاغل خانگی ، برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان در بخش‌های مختلف را ضروری دانست و افزود: زنان در تمام برنامه‌ها و رویکردهای اجتماعی و فرهنگی نقش تاثیرگذار ،مهم و بی‌بدیل در جامعه دارند.

وی گفت: زنان در جامعه اسلامی علاوه بر نقش اجتماعی از سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الگو می‌گیرند و بسیاری از آنها با رعایت موازین و اصول و ارزش‌های دین همزمان با ایفای نقش در خانواده در اجتماع نیز مسوولیت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. 

فرماندار نیر یکی از مهم‌ترین وظایف کارگروه زن و خانواده را شناسایی مسائل و مشکلات زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تلاش برای حل مشکلات و توانمندسازی بانوان دانست و از اعضای کارگروه خواست نهایت اهتمام خود را در حل معضلات حوزه بانوان بکار گیرند.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار