مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۱۶۴ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با ۴۹ هزار و ۹۵۱ نفر جمعیت امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.
کد خبر: ۹۴۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 17 March 2021

جعفر مطلب‌زاده با بیان اینکه امسال تعداد ۸۷ سایت روستایی در استان اصفهان احداث و ارتقا پیدا کرده است اظهارداشت: هم اکنون بیش از ۹۹.۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه را دارند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر دسترسی لازم به اینترنت پرسرعت برای ۹۲۰ روستا از مجموع ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فراهم شده است و این روستاها به یکی از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت و سیار دسترسی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان افزود: تعهد این وزارتخانه در این بخش بهره مندی ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان برنامه ششم توسعه از اینترنت پرسرعت بود اما اکنون این دسترسی برای ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ایجاد شده و تلاش مجموعه ارتباطات در استان برقراری پوشش اینترنت پرسرعت روستای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده است.

وی با اشاره به طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) در قالب فیبر نوری، اضافه کرد: این طرح با هدف ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور اجرا می‌شود.

مطلب زاده خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری برای طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) در قالب فیبر نوری استان در قالب ۶ اولویت در نظر گرفته شده است و تاکنون ۱۱۰ کیلومتر توسط مخابرات منطقه اصفهان به‌عنوان مجری طرح اجرا شده است.

وی همچنین از اتصال سه هزار و ۴۸۱ مدرسه شهری و روستایی در استان اصفهان به اینترنت رایگان در راستای طرح هوشمندسازی مدارس خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۶۸ مدرسه در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۳۱۳ مدرسه در مناطق شهری استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار