معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: اطلاعات سامانه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) نشان می‎دهد که ۲۳ درصد دانش آموزان اصفهانی اضافه وزن دارند و امیدواریم با اجرای طرح "سواد حرکتی" این میزان کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۹۹۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸ 06 October 2021

آذر کیوان امیرپور افزود: پایش اطلاعات ثبت‌شده بیش از ۳۹۶ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان در سامانه "کوچ"  نشان می‌دهد۲۳ درصد از دانش آموزان جامعه هدف استان اضافه وزن و چاقی دارند و این مشکلات، پیامد در خانه ماندن و کم‌تحرکی دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح "کوچ"، اظهار داشت: اطلاعات طرح "کوچ" دانستنی‌های چاقی و لاغری دانش‌آموزان با همکاری معلمان ورزش و خانواده‌ها جمع‌آوری شد.

امیرپور ادامه داد: طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ) یکی از ۲۵ طرح‌ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که از مهرماه ۱۳۹۹ آغاز شد و مشخصات قد و وزن تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در  این سامانه ثبت‌شده است.

وی بابیان اهمیت و مراحل این طرح خاطرنشان کرد: اجرای طرح "کوچ" حساسیت خانواده‌ها را، در مورد چاقی فرزندانشان افزایش می‌دهد، همچنین پس از اتمام مرحله سنجش اولیه، مشاوره  فعالیت‌های بدنی  و برنامه تغذیه متناسب  ارایه و درنهایت سنجش‌های مجدد توسط معلمان تربیت‌بدنی انجام شد.

وی با یادآوری اجرای موفقیت‌آمیز طرح کوچ، تصریح کرد: امسال آموزش و پروش اصفهان از ابتدای مهر، طرح "سواد حرکتی" را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی اجرا می‌کند  که در این طرح معلمان ورزش، حرکات ورزشی متناسب برای دانش آموزان را آموزش می‌دهند و روند کسب مهارت‌های حرکتی آنها را در فواصل زمانی، کنترل و ثبت می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: دستورالعمل‌های طرح "سواد حرکتی" برای همه مدارس استان ارسال‌شده است و "سواد حرکتی" پایه تمرین، ورزیدگی و مشارکت در بیشتر ورزش‌های گروهی و انفرادی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار