تکذیب نم زدگی پل تاریخی سی و سه پل

خطر خاصی سقف‌ها و رواق‌های پل تاریخی سی و سه پل را تهدید نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 07 November 2021

مسئول گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: بدنبال بارش‌های پاییزی روز جمعه ۱۴ آبان در شهر اصفهان، تصویری از سقف‌های سی و سه پل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که برخی از دوستداران میراث فرهنگی نسبت به احتمال نم کشیدن رواق‌ها و دیوار‌های این پل تاریخی اظهار نگرانی کردند.

هادی اللهیاری افزود: مرمتگران اداره کل میراث فرهنگی استان با پایش طبقه فوقانی پل تاریخی سی و سه پل پس از بارش‌های پاییزی ۲ روز گذشته مقداری آثار نم از قدیم بر روی سقف‌ها باقی مانده (داغ آب) که بدلیل بارندگی اخیر، مرطوب شده بود مشاهده کردند.
وی گفت: این پایش نشان داد که بارندگی مشکلی برای سقف‌ها و رواق‌های این پل تاریخی ایجاد نکرده، اما در مجموع، بخش‌هایی از این پل نیاز به مرمت، استحکام‌بخشی و بَندکِشی دارد.
سی‌وسه پل یا پل ' الله وردی خان ' شاهکاری از آثار دوران صفوی و یکی از قدیمی ترین و طولانی‌ترین پل‌های تاریخی بر روی رودخانه زاینده‌رود در شهر اصفهان است که ۴۰۰ سال قبل بر بستر این رودخانه بنا شد.
این پل ۲۹۵ متر درازا و ۱۴ متر پهنا دارد و درازترین پل بر روی زاینده‌رود است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار