بصیرپور :
تابناک: معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با توجه به اینکه اصفهان طی هفت سال گذشته در شرایط خشکسالی قرار داشت، همچنان در تنش آبی شدید قرار دارد.
کد خبر: ۱۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 07 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی بصیرپور اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال اکثر ایستگاه های هواشناسی اصفهان وضعیت بارندگی را کمتر از میانگین اعلام کردند و تنها در چند ایستگاه غرب استان بارندگی در حد میانگین و بالاتر بود بنابراین احتمال اینکه در سال جدید نیز با تنش آبی مواجه شویم زیاد است.

وی بیان داشت: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: برای این حجم ذخیره آب به گونه ای برنامه ریزی شده که برای تامین آب شرب در فصل گرم دچار مشکل نشویم.

وی در خصوص تامین آب شرب، بیان داشت: در تلاشیم برای تامین آب شرب مشکلی ایجاد نشود اما صنعت باید در این شرایط صرفه جویی کند.

وی یادآور شد: سهم صنعت از حجم ذخیره سد زاینده رود حدود ۸ درصد است.

بصیرپور با بیان اینکه تا ۵۳ روز آب زاینده رود جاری است، گفت: شرایط زاینده رود پس از این مدت، بستگی به شرایط جوی و آوردهای ماه های آینده دارد که در رودخانه در همان زمان تصمیم گیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر تامین آب شرب طی تابستان سال جاری به خطر بیفتد به طور قطع باید از خیر آبی که برای حیات زاینده رود جاری است، بگذریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار