رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان مطرح کرد
تابناک: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آسیب‌شناسی برنامه اصفهان 95 و برطرف کردن نقایص آن در تدوین برنامه اصفهان 1400 ضرورت دارد.
کد خبر: ۲۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 11 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، اصغر آذربایجانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن اظهار کرد: تدوین نقشه جامع فرهنگی از جمله مصوبات کمیسیون فرهنگی دوره چهارم شورا و به دنبال آن مصوبه شورا در بودجه 93 شهرداری بوده که زمان پایان این پروژه در سال 93 تعیین شده بود.

وی اضافه کرد: مصوب شده بود که در سیاست‌گذاری و تصویب بودجه 94 لحاظ شود که با تاخیری که در فرآیند انتخاب پژوهشگر آن صورت گرفت، زمان اتمام قرارداد پروژه تا پایان فروردین‌ماه 94 تعیین شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تدوین نقشه جامع فرهنگی و اولویت‌بندی مولفه‌های فرهنگی شهر اصفهان می‌تواند در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی بودجه‌ایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و همچنین هم‌افزایی موضوعی و ماموریت‌محوری دستگاه‌های فرهنگی شهر نقش محوری داشته و در بالا بردن بهره‌وری بودجه‌های فرهنگی و هدف‌گذاری صحیح در امر حوزه فرهنگ نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع تاکید می‌شود که شهرداری بر اساس زمان‌بندی انجام این طرح پژوهشی و زمان اتمام آن به صورتی برنامه‌ریزی کند که در ایام هفته نکوداشت اصفهان شاهد رونمایی از این پروژه مهم پژوهشی یعنی نقشه جامع فرهنگی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های فرهنگی شهر اصفهان باشیم.

آذربایجانی تأکید کرد: امسال سال پایانی برنامه اصفهان 95 است و شهرداری باید برنامه اصفهان 1400 را تدوین و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

وی به ضرورت آسیب‌شناسی برنامه اصفهان 95 و برطرف کردن نقایص آن در تدوین برنامه اصفهان 1400 اشاره کرد و افزود: همچنین نگاهی همه‌جانبه به برنامه‌ریزی شهری و لحاظ کردن ظرفیت‌ها و برنامه‌های دیگر دستگاه‌ها در توسعه شهر اصفهان و لحاظ کردن آنها در تدوین برنامه و حرکت به سمت ایجاد هم‌افزایی حداکثری در برنامه‌ریزی پنج‌ ساله شهر اصفهان برای افق 1400 امری ضروری است.

‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه شورا در زمان بررسی نهایی و تصویب اصفهان 1400 دارای محدویت زمانی و فرصت کوتاه است، پیشنهاد می‌شود که کمیته‌های تخصصی مشترک شورا و شهرداری برای حضور اعضای شورا در این کمیته‌ها بر ‌اساس تخصص آنها تشکیل شود.

وی اظهار کرد: همچنین اختصاص کمیسیون تلفیق ویژه برای بررسی تصویب مراحل و فرآیند تدوین برنامه اصفهان 1400 و همچنین تصویب برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه اصفهان 1400 باید مورد توجه قرار بگیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار