امام جمعه اصفهان:
تابناک: امام جمعه اصفهان با اشاره به اسلام هراسی و ایران هراسی در دنیا گفت: اسلام در هیچ زمانی اعلام جنگ نکرده و به فکر توسعه سرزمین‌های خود نبوده و تنها با کسانی می‌جنگد که سر جنگ با مسلمانان داشته باشند.
کد خبر: ۲۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 18 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم رژه روز ارتش در جمع نیروهای مسلح استان اظهار داشت: باید شاکر این مهم بوده که در 29 فروردین 58 که امام خمینی (ره) ارتش را ارتش اسلامی نامید و ارتش نیز در راه اسلام جانفشانی کرد و در طی این 36 سال نیز وظیفه الهی و اسلامی خود را اجرا کرده و اثبات کرده که ارتش، اسلامی است.

وی افزود: ارتش به همراه دیگر نیروهای مسلح کشور به همگان اثبات کرده که برای حفاظت از انقلاب و کشور آماده فداکاری بوده و در طی 8 سال دفاع مقدس این مهم را به زیبایی اثبات کردند، پس از اتمام جنگ نیز هدفشان را ادامه داده و برای تقویت و تجهیز نیروهای مسلح فداکاری کرده به طوری که امروز دشمن از سلاح‌های بومی کشور وحشت دارند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اسلام هراسی و ایران هراسی در دنیا تصریح کرد: اسلام در هیچ زمانی اعلام جنگ نکرده و به فکر توسعه سرزمین‌های خود نبوده و حتی با کفاری که سر جنگ نداشته وارد جنگ نمی‌شود و تنها با کسانی می‌جنگد که سر جنگ با مسلمانان داشته باشند، در این امر اسلام با شدت و قوت برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند امر می‌کند نسبت به کسانی که با شما جنگ ندارند به نیکی برخورد کنید و با آنها و حتی کفار با قسط و عدل معامله داشته باشید، آنهایی که به مقابله با ما می‌پردازند ما هم با آنها وارد جنگ شده و هدف اسلام، کشتن نبوده بلکه هدایت است، اسلام برای کسانی که با مسلمانان در جنگند صلاح امور و هدایت آنها را مدنظر دارد.

طباطبایی نژاد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) افزود: آغاز جنگ با شما نباشد تا موقعی که آنها جنگ را شروع کنند شما به حق بوده و حجت دارید اما اگر صبر کنید تا آنها جنگ را شروع کنند حجت دیگری نیز برای شما ایجاد می‌شود. در روایتی دیگر فرمودند اگر به اذن خدا دشمنانتان فرار کرده دنبال آنها نروید و آنها را نکشید و تیرهای خود را به کسانی که در حال فرار بوده نزنید، اسیران، زنان و افراد مجروح آنها را آزار ندهید.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: از خدا بترسید و بدانید که اگر زمانی جنگ شروع شد سعی کنید نخست آنها را هدایت و دعوت به اسلام کرده و اگر برای من افرادی را که مسلمان شده‌ را بیاورید بسیار بهتر از آوردن اسیران است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایت امام علی (ع) در جنگ صفین خاطرنشان کرد: ایشان در جواب انتقادهایی مبنی بر ترس از مرگ و تاخیر و توقف در جنگ فرمودند، در درجه نخست من هیچ گاه از مرگ نترسیدم و تاخیرها و توقف در جنگ به خاطر این بود که شاید این طایفه از ضلالت دست برداشته و به اسلام روی بیاورند.

وی افزود: همانطور که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید داشته باید تا جایی که توان داشته قدرت خود را افزایش دهیم و براساس سخنان مقام معظم رهبری هیچ کس به بهانه انرژی هسته‌ای حق ورود به حریم کشور را نداشته و نباید جلوی پیشرفت مسائل کشور و توسعه آن را بگیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار