مدیر کل کانون پرورش فکری اصفهان خبر داد:
تابناک: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: به زودی مرکز فراگیر کودکان با نیازهای ویژه برای بچه‌های کم بینا، نابینا، کم شنوا و ناشنوا در اصفهان افتتاح می شود.
کد خبر: ۳۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 25 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید حامد عسگری‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت تشریح ویژه برنامه های تابستان این مرکز اظهار داشت: با توجه به اینکه تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در ایران در سال ۴۳ بوده است امسال نیم قرن از آغاز فعالیت این مرکز در کشورمان می گذرد.

وی افزود: این کانون تنها نهادی است که به شکل کامل برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت و برای ۱۲ ماه سال برنامه دارد و با توجه به اطمینان و مراجعه مداوم خانواده‌ها در طول این سالها به این مرکز هر سال فعالیتهای جدیدی تحت عنوان کلاس های ویژه کودکان تدارک دیده ایم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه با توجه به اوقات فراغت ویژه تابستان تراکم برنامه ریزی های کانون برای تابستان بیشتر است، بیان داشت: فعالیت های این مرکز در حوزه های فرهنگی، ادبی، علمی و اسلامی طبقه بندی شده است.

وی با اعلام خبر افتتاح مرکز تخصصی نجوم به عنوان سومین استان کشور ادامه داد: هدف گذاری ما در این ارتباط شامل تجهیز مرکز جامع علوم و نجوم با علومی همچون زیست شناسی، جانورشناسی و مسایل مرتبط خلاقیت‌های مکانیک و رباتیک و خلاقیت‌های ریاضی و فکری در این مرکز است.

آموزش پویانمایی به کودکان به مدت ۷ ترم

عسگری‌فر با بیان اینکه در طول این سالها تمام تلاش ما این بوده است که هر سال دو تا سه فعالیت به برنامه‌های تابستانی اضافه کنیم، ابراز داشت: از سال ۹۱ آموزش پویانمایی در مرکز آغاز شد و هم اکنون ۶ مرکز پویانمایی داریم که در طول مدت ۷ ترم، نوجوانان را با تکنیک‌های مختلف پویانمایی آشنا می کنند.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر برای زمینه‌های هنری عکاسی، تئاتر و نمایش عروسکی تربیت مربی داشته‌ایم و طرح درس های مربوطه نیز آماده شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان پیش رو چهار فعالیت‌ جدید برنامه ریزی شده است، تاکید دارد: از جمله این موارد آموزش رباتیک (مهندسی خلاقیت) برای سنین مختلف با فرآیندهای خاص موثر در پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه فیلمسازی برای نوجوانان در دو مرکز آغاز می شود، بیان داشت: این برنامه در هفت ترم آموزشی و با موضوعات آشنایی با فیلم‌سازی، نویسندگی و کارگردانی تدارک دیده شده است.

برگزاری کارگاه مهارت محاسبات سریع ذهنی برای کودکان

عسگری‌فر اضافه کرد: برای نخستین بار در استان کارگاه مهارت محاسبات سریع ذهنی با افزایش تمرکز کودکان و خلاقیت ریاضی ( انجام محاسبات به شکل ذهنی) در کانون تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های معمول مرکز همانند آشنایی با قرآن با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان در فصل تابستان برگزار می شود، گفت: فعالیت های فرهنگی مرکز شامل کلاس‌های ویژه پرورش خلاقیت، کارگاه‌های تفکر خلاق، نجوم، زیست‌شناسی و پژوهش؛ فعالیت‌های هنری مانند خلاقیت نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، نمایش عروسکی، عکاسی، پویانمایی، فیلمسازی و کلاس های ادبی مانند تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن تحت عنوان کلاس ۲۰ از جمله برنامه‌های این مرکز در ایام تابستان است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: هم اکنون طرح درس مهارت خواندن آماده شده که قادر به خواندن کودکان دبستانی با یادگیری این مهارت متون نثر و شعر خواهند بود و با کسب مهارت نوشتن نیز صحیح نویسی و نوع نگارش فرد تقویت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارتباط با کتاب تجربه موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: سنین کودکی مهم‌ترین مقطع سنی ترویج کتاب است و بر این اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های مختلفی در این زمینه دارد و معرفی شخصیت‌ها، سرزمین و برنامه‌های تحقیقاتی پژوهشی نیز در بخش برنامه‌های کتاب انجام می شود.

برگزاری کلاس‌های موسیقی کودک (عرف) در کانون

عسگری فر با اشاره به برگزاری کلاس‌های موسیقی کودک (عرف) در بیش از ۱۰ مرکز برای کودکان خاطرنشان کرد: کلاس‌های موسیقی سنین مختلف به شکل جداگانه است و در طول این چندسال سعی کردیم تا خلاقیت موسیقایی کودکان و نوجوانان را افزایش دهیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه متولی کارگروه تخصصی کودکان و نوجوانان این مرکز است، ابراز داشت: روز شنبه جلسه‌ای با حضور سازمان های مختلف کودکان و نوجوانان برای هدف گذاری در این ارتباط تشکیل شد.

وی با بیان این برای حق عضویت کانون در سال جاری افزایش قیمت نداشته ایم، بیان داشت: برای کلاس های ویژه با توجه به حق التدریس معلمان و نیاز به الزامات در چهار سطح قیمتی تنظیم شده است.

عسگری فر در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد دو مرکز جدید کانون اشاره و ابراز داشت: پروژه ساخت مرکز فرهنگی هنری چادگان و دهاقان در هفته جاری آغاز شده است و امیدواریم سال آینده بودجه خوبی برای تکمیل مراکز اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه نابینا، کم بینا، کم شنوا و معلول حرکتی دو سال پیش در ملک شهر افتتاح شده است، ادامه داد: با توجه به استقبال خوب از این مرکز مدنظر داریم تا در سال ۹۴ یک مرکز را نیز در اصفهان به زودی راه اندازی کنیم و امیدواریم توجه به اوقات فراغت این کودکان نیز از سوی مراکز مرتبط همانند بهزیستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تاکید کرد: در این مراکز کتاب‌های خاص افراد نابینا با خط بریل، کتاب های گویا و صوتی برای کودکان کم بینا و نابینا موجود است و مربیان آموزش دیده نیز برای آموزش های مختلف هنری فرهنگی، ادبی و غیره برای افراد ناشنوا داریم.

وی گفت: کودکان تحت سرپرستی بهزیستی و کمیته امداد می توانند به شکل رایگان عضو کانون شده و از برنامه‌های آن بهره مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار