تابناک: چندی پیش معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که سهم ایران برای جذب هر گردشگر حدود ۲۰ سنت (تقریبا ۷۰۰ تومان) است و این یعنی سهم ایران در مقایسه با کشور های همسایه مانند ترکیه در تبلیغات گردشگری یک دهم ترکیه هم نمی شود!.
کد خبر: ۴۵۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 03 July 2017
تابناک اصفهان: چندی پیش معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که سهم ایران برای جذب هر گردشگر حدود ۲۰ سنت (تقریبا ۷۰۰ تومان) است و این یعنی سهم ایران در مقایسه با کشور های همسایه مانند ترکیه در تبلیغات گردشگری یک دهم ترکیه هم نمی شود!.
 
 تبلیغات گردشگری یکی از راه های جذب گردشگر به کشور است و اگر تبلیغات در این خصوص به اندازه کافی و با کیفیت انجام نشود نمی توان به جذب گردشگر به کشور امیدوار بود و این در حالی است که همه شهرهای ایران و حتی برخی روستاها بناها و جذابیت هایی دارد که به دنیا شناخته نشده است.
 
علیرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه امروزه تبلیغات کم و اطلاع‌رسانی ضعیف در حوزه گردشگری سبب شده تا این صنعت با شتاب مناسب رشد نکند، گفت: بر این اساس می‌توان اذعان کرد که متاسفانه عدم آگاهی از جاذبه‌های باستانی و طبیعی از جمله دلایلی تلقی می‌شود که گردشگران خارجی استقبال کمی از سفر به ایران می‌کنند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق گفته مسئولان سهم کشورمان برای تبلیغات در راستای جذب هر گردشگر حدود ۲۰ سنت است که مبلغ اندک و ناچیزی تلقی می‌شود، اظهار کرد: این مهم در حالیست که در بازارهای اروپایی برای جذب هر گردشگر خارجی مبلغی بالغ بر 2 دلار هزینه تبلیغات می‌شود و حتی در کشورهایی مانند ترکیه و مالزی که از جمله مقاصد گردشگرپذیر محسوب می‌شوند 6 تا 9 دلار خرج می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه همه باید بدانند رشد صنعت گردشگری موجب رشد و توسعه سایر مشاغل وابسته و خدماتی نیز خواهد شد از این رو باید به این عرصه بیشتر توجه شود، تصریح کرد: بر این اساس باید از ظرفیت رسانه ملی و سایر مجموعه‌ها و متولیان عرصه تبلیغات بهره بیشتری برده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه تبدیل شود، چنین مشکل و کاستی با تخصیص بیشتر منابع و نظارت بر عملکرد مسئولان رفع شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از راه‌های تبلیغات در حوزه گردشگری برگزاری تورهای آشناسازی فعالان حوزه گردشگری است، خاطرنشان کرد: نباید از فرصت‌های موجود در رویدادهای بین المللی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها خارجی و غیره برای معرفی مواهب طبیعی و تاریخی کشورمان غفلت شود. 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار